US: Coca-Cola beats estimates with Q4 growth | Progresiv

Coca-Cola Co has reported better-than-expected profit and revenue figures for its fiscal fourth quarter, helped by cost cuts and cheaper commodity prices. For the three months to end-December, net operating revenue was down 8% to 10 billion dollars – the third straight quarter it has fallen. However, the results were largely due to the strength of the US dollar, and on an organic basis, revenue was down just 1%, considerably better than expectations. Meanwhile, reported net profit soared up around 61% to 1.24 billion dollars. US: Coca-Cola beats estimates with Q4 growth

Overall global volumes rose by 3% in the quarter, helped by a 2% rise in sparkling drinks, an 8% rise in bottled water, a 6% increase in bottled tea, 5% in juice, and 2% in sports drinks. On an organic basis, sales of Coca-Cola branded drinks rose by 1%, Sprite was up 3%, and Coca-Cola Zero grew by 7%, but Diet Coke and Coke Light reported a 5% drop.

Coca-Cola said it will continue with its plans to lower costs, and will now refranchise all its North America bottling operations by end-2017 (three years ahead of schedule), while also refranchising its bottling operations in China. It will also continue to focus on offering more small-pack formats globally, following the success of such a strategy in the US.

For 2016, Coca-Cola expects revenue to grow by 4%-5% on an organic basis, while pre-tax profit is forecast to grow by 6%-8% on a constant-currency basis. (www.kamcity.com)

Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin...
Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...