UK: Tesco to make major changes to store layouts and ranging | Progresiv

Tesco is set to make major changes to the layouts of its stores to give more prominence to own label products and better align products with the way people buy them. The changes will be introduced at all 900 Extra, superstore and Metro stores following a successful trial at Baldock, Hertfordshire, according to reports in The Grocer. UK: Tesco to make major changes to store layouts and ranging

This latest phase of Project Reset own brand ranges will see Tesco increase its own brand presence on shelf by up to 14% on shelf, with smaller stores in particular likely to see a significant reduction in brands. The move demonstrates Tesco's increasing confidence in its private label offer following its upweighted focus on innovation over the last year and improvements to own brand ranges. The changes will also give own brand more eye level shelf space in-store, with Tesco keen to stress the quality as well as the affordability of its own brand offer.

Linked to this move, Tesco is also making major changes to the adjacencies of many categories, arranging products by meal occasion rather than by traditional categories, using new cooking zones to both inspire and simplify the shopping experience for customers. For instance include a 'savoury scratch' cooking zone brings together canned tomatoes, pulses, herbs and spices while a convenience cooking area includes pasta rice and pasta sauces. Adjacencies are also improved for home baking with baking products and eggs co-located.

Tesco is also determined to continue its drive to boost access to healthier products. An improved health fixture will include more grain products such as quinoa, brown rice, couscous, bulgur wheat and puy lentils, while the Free From category is set to be boosted by up to 40%. These moves follow Tesco's recent rollout of free fruit items for children to all stores, sweet free checkouts and continuing actions to reduce salt and sugar in product formulations. Tesco has also begun opening Holland & Barrett concessions in its larger stores, following last month's announcement of a tie-up with the health and wellness specialist.

In a separate development, Tesco plans to roll out its Payquiq payment app nationally following a successful trial at over 600 stores in Edinburgh and London. The system stores Clubcard and payment card data on a customer's smartphone, enabling customers to checkout in-store with a single scan of a QR code at the till and access receipts online. The system should speed up the customer journey in-store, reduce store operating costs and boost customer loyalty. (www.igd.com)

Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin...
Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...