UK: Lidl unveils new store of future format as part of 1.5 billion pounds expansion plan | Progresiv

Lidl has announced that it will spend 1.5 billion pounds over the next three years accelerating its expansion and overhauling its stores, in an effort to grab further share from the Big 4 multiples. UK: Lidl unveils new store of future format as part of 1.5 billion pounds expansion plan

The fast-growing discounter is now looking to open 40-50 new outlets a year in the UK, up from a previous target of 30-40. It also plans to refurbish around 150 of its existing 629 sites to a new “Lidl of the future” concept, which is more efficient to run and includes wider aisles, toilets with baby changing facilities, self-service checkouts and larger packing areas to meet the needs of the modern shopper. Fresh fruit areas and bakery sections will be expanded and moved to the front of the store, whilst staff numbers will be increased to improve customer service.

The first 2 million pounds store of the future opens today in Rushden, Northamptonshire, with a state-of-the-art, glass fronted design. It is also bigger that the average Lidl outlet with a sales space of 1,400 sq. m. Ingo Fischer, Lidl UK’s board director of property and expansion, said the new stores would improve efficiency and help streamline the chain’s processes. (www.kamcity.com)

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...