Two years after the first announcement, Auchan opens the Obor store | Progresiv

More than two years after the official announcement, Auchan opened the store in Bucur Obor, in the Capital. This is one of the most important openings of the French retailer in recent years, the last hypermarket inauguration being in 2015. In the last four years, the retailer has focused on developing the proximity segment, both by taking over local retail chains and by signing a partnership with OMV Petrom, after which stores were opened in Petrom stations. Two years after the first announcement, Auchan opens the Obor store

The new Auchan store has a sales area of ​​approximately 2,300 square meters and a range that includes over 14,000 SKUs, covering both the food and non-food categories.

"We are pleased to announce the signing of the partnership with Bucur Obor SA, a partnership that will allow us to take another step in the development of our proximity trade. The Auchan supermarket offer will cover all the daily needs of our customers”, said in 2017 Ionut Ardeleanu, General Director of Auchan Retail Romania. Initially, the opening was planned to take place at the end of 2017.

The French group Auchan is present on the local market with over 50 stores in several formats: 33 hypermarkets, 3 supermarkets and 24 convenience stores under the MyAuchan brand. The retailer ended the financial year 2018 with a turnover of 5.4 billion lei, slightly higher than the previous year and a profit of 35 million lei, down by 53% compared to 2017.

tarife SUA Trump China impact schimburi comerciale
Coface: Războiul comercial dintre SUA și China a intrat în ape neexplorate
Escaladarea războiului comercial dintre Statele Unite și China a atins un punct critic, amenințând să perturbe grav comerțul mondial. Tarifele...
economie 2025 estimari FMI reducere estimari Romania
Estimările FMI privind creșterea economică a României, reduse semnificativ
Fondul Monetar Internațional a revizuit estimările privind creșterea economică a României la doar 1,6%, de la 3,3% cât era prognoza din luna...
Sezamo colectare ambalaje SGR, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Sezamo lansează Xtra, un nou program de loialitate
Rohlik Group anunță lansarea Sezamo Xtra, cel mai ambițios program de membru de până acum, care înlocuiește fostul abonament Premium cu un...
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...