Treceti pe verde! | Progresiv

Personal, intotdeauna am pus semnul egalitatii intre un manager bun si un bun gospodar; am considerat ca si unul si altul functioneaza dupa aceleasi principii, chiar daca folosesc „unelte” diferite: buna organizare, inspiratia, buna cunoastere a obiectivelor si a mijloacelor prin care acestea pot fi atinse, harnicia, rezistenta la stres, optimismul si adaptarea la context sunt calitati pe care le are oricine intreprinde o serie de activitati prin care sa-si asigure lui si celor din jurul sau o serie de beneficii. Tendinta – nu doar a sezo­nului – ci chiar a timpului pe care il traim, este sa ne orientam spre valorificarea resurselor rege­nerabile, spre protejarea rezervei verzi a planetei, spre un stil de viata mai responsabil fata de mediu si, in acest fel, fata de noi insine si fata de cei care ne vor urma. Treceti pe verde!

In spiritul acestei „linii verzi” pe care trebuie sa incercam sa o trasam in vietile noastre, fie ca suntem managerii unui magazin, producatori, distributori, conducatori de companii sau simplii locuitori ai Pamantului, incerc sa prefigurez un subiect despre care imi place sa cred ca poate ramane mereu deschis, mereu prioritar, de interes permanent: „coltul verde”.Acesta nu trebuie sa mai lipseasca din gandirea si din strategia noastra de afaceri.


Intre constiinta oamenilor si magazinul care reprezinta sursa generala de aprovizionare si, cumva, ghid sau oglinda pentru conduita de consum, legatura este una directa si marcheaza un drum cu doua sensuri. Tendinta verde se face deja simtita mai ales din partea consumatorilor, se prefigureaza ca o cerere in continua crestere. Incidenta tot mai mare a bolilor secolului, accesul extins al oamenilor la informatie, cresterea gradului de constientizare a atentiei fata de o hrana mai sanatoasa, reformuleaza orientarea consumatorului modern fata de rafturile magazinelor.

De aceea, e foarte important sa ii veniti in intampinare cu aceasta „oferta verde” pe care o cauta din ce in ce mai constient. Profitati de venirea primaverii si de revigorarea adusa de sarbatoarea Pastelui pentru a deschide si a permanentiza un raion verde in magazinul dumneavoastra. In functie de spatiul de care dispuneti, acest raion poate varia de la dimensiunea catorva rafturi pana la un colt verde dedicat, cu trimitere catre diverse alte zone colaterale din magazin.

Extrem de important pentru prezentarea ofertei verzi din magazinul dumneavoastra este sa conectati produsele, sa combinati vanzarile in asa fel incat impulsul de cumparare sa fie stimulat la maxim. Cu alte cuvinte, obiectivul principal este sa ajungeti sa vindeti idei, solutii si recomandari, nu doar produse.

Verde irezistibil

Cum ar putea arata o oferta verde irezistibila pentru clientii dumneavoastra?
In primul rand, incercati sa asigurati o sortimentatie diversa si proaspata din gama legumelor si a fructelor, amplasata intr-o zona distincta a magazinului. Aici puteti interveni original, personalizat, atat cat va ingaduie spatiul si bugetul. Aveti la indemana o multime de modalitati: semnalizatoare de raft sau suspendate din tavan, separatoare de raft, o copertina care sa sugereze delimitarea spatiului clasic de magazin de cel care aduce mai degraba cu peisajul si atmosfera unei piete; grupati produsele verzi cu cele complementare: branzeturi, carne si peste proaspat, flori si o zona de ceaiuri, seminte, miere si dulceturi etc.

Uniti ideea de verde cu cea de bio si de produse care, desi nu sunt explicit din zona verde, completeaza aceasta zona. Elemente vizuale recomandate pentru coltul verde: placute de pret gen tablita de scoala, preturi scrise cu creta, copertine de panza, cosuri de nuiele, sacose ecologice. Daca spatiul magazinului este foarte limitat, restrangeti expunerea doar la nivel de recomandare vizuala si concentrati oferta verde  intr-un cos de nuiele care sa va dea ocazia sa prezentati legumele si fructele proaspete, alaturi de produse care se pot combina cu acestea.

Sunt convinsa ca apreciati „tabloul” minunat pe care il infatiseaza orice piata: multitudinea de culori, prospetimea legumelor si a fructelor, apetitul sanatos pe care il induc toate acestea, ca sa nu mai amintim de posibilitatile nelimitate pe care lumea vegetala le deschide in spatiul gastronomic si, de aici, tot atatea oportunitati de a le combina cu alte si alte produse. Pornind de la acest reper, incercati sa recreati atmosfera pietei sub acoperisul magazinului in asa fel incat consumatorii sa stie ca pot gasi aici produse la fel de bune ca in piata, avand avantajul ca nu mai e nevoie sa faca drumul pana acolo. In principiu, e bine sa valorificati toate asemanarile cu piata si sa gasiti un diferentiator clar fata de aceasta.

Pe langa avantajul de a cupla oferta magazinului cu cea naturala, a pietei, mai aveti si atuul informatiei. Prin intermediul unui simplu flyer, de exemplu, puteti sa recomandati retete care combina legumele si fructele cu alte produse dintre cele pe care le comercializati, in asa fel incat sa stimulati decizia de achizitie si pentru unele si pentru altele.

Irezistibil, dar si vizibil

Probabil ca un „colt verde“ proaspat si atractiv nu va fi suficient prin simpla lui prezenta, dar completarea lui cu sugestii de consum va fi in mod sigur un motiv in plus pentru clientii magazinului sa achizitioneze produsele pe care fie le recomandati, fie le prezentati in cadrul unei oferte speciale.

Pe langa flyerele de retete, mai puteti organiza la raionul de legume si fructe pachete speciale pentru supe sau combinatii de legume pentru anumite mancaruri, cu trimitere spre raioanele de carne, de paste sau de condimente, care sa va completeze recomandarea.

De asemenea, puteti anima coltul verde prin prezenta unui vanzator – personaj sau a unei mascote care sa ii imbie pe clienti sa incerce marfa din „gradina” magazinului dumneavoastra. O alta modalitate de a incuraja achizitiile de legume si fructe este organizarea unei campanii care sa aiba drept suport incurajarea unui regim de viata sanatos, in care sa includeti bonusuri, oferte speciale, premii instant sau chiar premii mai consistente pe baza unei tombole.

Pe langa dinamica pe care o generati in privinta vanzarilor acestui raion, veti avea si avantajul de a va inregimenta in tendinta din ce in ce mai adoptata de catre public de a creste consumul de produse vegetale.

Ideea de a ingloba o „piata” proaspata in magazin poate fi completata si prin extinderea ofertei spre zona florilor; listarea acestor produse in magazin va aduce cel putin trei beneficii clare: prezenta florilor va contribui semnificativ la estetica raionului, clientii vor avea un motiv in plus sa il viziteze, iar vanzarile magazinului isi sporesc sansele de a creste.

Nu in ultimul rand, puteti sa asociati prezenta coltului verde cu activitatile unui ONG sau a diverselor organisme care militeaza pentru promovarea ideilor ecologiste in Romania. Exista deja numeroase astfel de institutii, iar alaturarea la aceasta cauza va poate aduce atat beneficii de imagine, cat si avantaje tranzactionale. De exemplu, puteti realiza o campanie in care premiile sa constea in produse eco. Puteti, de asemenea, sa promovati prin intermediul magazinului dumneavoastra solutii de hrana sanatoasa.

Tuturor celor interesati sa se conecteze la unda verde care ne ofera sansa de a proteja mediul si de a valorifica resursele naturale si regenerabile ce ne pot asigura un trai mai sanatos, le recomand sa solicite detalii pe adresa mea de email, roxana.chis@insidebrand.ro, sau la producatorii@gmail.com.
Veti descoperi o comunitate (deja formata, dar care isi cauta noi adepti) de intreprinzatori responsabili si dornici sa contribuie prin activitatea, produsele si serviciile lor la prezervarea mediului inconjurator. Efortul acestora poate fi promovat astfel incat sa le sporeasca vizibilitatea si sa le asigure sansa de a vinde mai bine in aceasta perioada in care lucrurile merg din ce in ce mai greu.

„Decalogul producatorilor”

Pentru a va convinge, va transmit in cele ce urmeaza „Decalogul producatorilor”, o platforma de gandire si actiune „verde”, care isi propune sa coopteze orice antreprenor si orice om de afaceri care doreste sa isi duca misiunea inainte indiferent de greutati si care isi doreste sa mearga mai departe, in ciuda peisajului dezolant al contextului de afaceri:

1.Beneficiile sociale aduse de producatori sunt date de bunastarea si locurile de munca create, de produsele si serviciile oferite clientilor, la un pret corect si la o calitate buna. Aceste beneficii nu pot fi create decat de producatorii profitabili si sanatosi economic.
2.Producatorii au rolul de a face mai bune conditiile de viata ale clientilor, angajatilor si actionarilor, impartind cu acestia bunastarea creata.
3. Producatorii trebuie sa fie sinceri, transparenti si onesti in tranzactii.
4. Producatorii trebuie sa aiba in vedere faptul ca, desi legale, unele actiuni pot avea consecinte nedorite.
5. Producatorii sunt singurii capabili sa isi asume responsabilitati fata de toate grupurile cointeresate, dincolo de actionari.
6. Producatorii dezvolta in mediul de afaceri inovatia, dreptatea si comunitatea globala.
7. Producatorii, in comportament, vor trece de la litera legii catre un spirit de incredere, prin respectarea legilor si normelor morale.
8. Producatorii respecta mediul inconjurator, prevenind risipa resurselor naturale.
9. Producatorii resping operatiunile comerciale ilicite: mita, spalarea de bani, poluarea etc.
10. Producatorii sunt cetateni corporatisti care sustin proiecte de educatie si culturale, incurajand angajatii in probleme civice si comunitare.

Cu rugamintea de a intelege prin producatori orice bun manager sau, cum spuneam la inceputul articolului, orice bun gospodar care isi gestioneaza cu atentie afacerea indiferent de vremuri, va invit sa deschidem pe termen lung discutia despre „unda verde” care ne poate alinia la standardele europene si la o viata corecta, fie ca producem, comercializam sau promovam produsele de pe rafturile magazinelor. Daca nu vom decide mai repede sa „trecem pe verde”, indolenta si risipa, indiferenta fata de mediu si fata de viitorul nostru, in cele din urma, ne vor amenda cu un iremediabil cartonas rosu.

Sa traiti verde!

Detalii la producatorii@gmail.com

evolutia economiei blocului comunitar
CFA România: Indicatorul de Încredere Macroeconomică a scăzut la niveluri atinse doar în pandemie
Indicatorul de Încredere Macroeconomică al Asociației CFA România a scăzut în luna noiembrie, cu 13,5 puncte până la valoarea de 31,4 puncte...
angajati loc de munca
Un nou job și o mărire salarială, principalele obiective ale angajaților români pentru 2025
Stabilitatea locului de muncă, salariul și beneficiile extrasalariale, precum și echilibrul între viața personală și cea profesională...