Trafic inca redus in retelele internationale | Progresiv

Dupa 11 luni consecutive de monitorizare a magazinelor retelelor internationale de retail prezente in Romania - prin intermediul studiului Shopping Basket realizat de agentia Mercury360 si publicat lunar in revista - va prezentam principalele concluzii ale analizei calitative pe 2011. Au fost urmariti indicatori de timp (numarul de minute petrecute in magazin si la casa de marcat), de trafic (numarul cosurilor de cumparaturi intalnite la casele de marcat si procentajul caselor de marcat deschise din casele de marcat existente), precum si calitatea mercantizarii si nivelul de curatenie pe suprafetele de vanzare. Trafic inca redus in retelele internationale

Anul trecut, ca si in 2010, numarul caselor de marcat existente in unitatile din IKA s-a dovedit a fi prea mare in raport cu traficul din magazine. 8 din cele 15 retele incluse in studiu au operat cu mai putin de jumatate din case deschise. La acest capitol, s-au remarcat in sensul pozitiv supermarketurile Carrefour Market, Mega Image si discounterele Red Market, avand, in medie, aproape doua treimi din case deschise pe parcursul anului 2011. Magazinele cash & carry, in schimb, au operat cu doar o treime din case deschise.

Evolutia acestui indicator ne arata ca in decembrie, datorita Sarbatorilor de iarna, hypermarketurile au operat cu aproape noua din 10 case deschise, iar discounterele au avut aproape toate casele deschise. In aceeasi luna, in hypermarketuri s-a inregistrat o medie de trei cosuri de cumparaturi la cozile de la casele de marcat, foarte departe de traficul inregistrat anterior crizei, cand se inregistrau cozi aparent interminabile in aceste formate de comert.

La nivelul tuturor retelelor vizitate, cele mai aglomerate case de marcat au fost intalnite in 2011 in locatiile Mega Image si Profi, cu o medie de aproximativ 3-4 cosuri de cumparaturi la coada, iar la polul opus s-au aflat locatiile Interex, Selgros si Auchan, cu o medie anuala de sub un cos.

Timpul mediu de cumparaturi este relativ similar pe toate canalele de vanzare analizate, exceptie facand discounterele, unde lista de cumparaturi a avut jumatate din categoriile achizitionate din celelalte formate. Comparand cu situatia din 2010, cea mai mare diferenta se observa in dreptul discounterilor, unde timpul mediu petrecut in magazin pentru cumparaturi a crescut de la 17 minute la 24 de minute, in conditiile in care numarul de minute petrecute la casa de marcat a crescut de la 3 la 5 in acelasi interval. Acestea in conditiile in care ponderea caselor de marcat deschise in totalul caselor existente in magazinele cu discount vizitate a ramas la nivelul de 55%, ca si numarul mediu de cosuri din randul de la case (2), dupa cum arata graficele si tabelele din paginile urmatoare.

Principalele probleme privind mercantizarea categoriilor incluse in lista de cumparaturi pentru Shopping Basket au fost sesizate in locatiile Real si Billa. Motivele au fost fie lipsa produselor de la raft, fie faptul ca acestea nu erau aranjate in mod corespunzator pe rafturi. In ceea ce priveste restul locatiilor, in majoritatea cazurilor nu au fost remarcate mercantizari necorespunzatoare.
In ceea ce priveste curatenia spatiilor de vanzare, magazinele Real si Interex vizitate pe parcursul anului au fost depunctate cel mai mult la acest capitol. In majoritatea unitatilor incluse in studiu a fost inregistrata cel mult o problema de curatenie in cele 11 luni de monitorizare.

Metodologie

Pentru al saptelea an consecutiv, Magazinul Progresiv a publicat lunar in 2011 analize ale preturilor din retelele internationale de magazine alimentare, cat si analize calitative, in cadrul rubricii Shopping Basket. Studiul Shopping Basket este realizat de agentia de servicii integrate de marketing si comunicare Mercury360, fiind un studiu de tip Mistery Shopping. In 2011, cumparaturile pentru Shopping Basket s-au realizat timp de 11 luni, intre datele 1–5 ale lunii, in 15 retele de magazine:
- 5 retele de hypermarketuri (Auchan, Cora, Kaufland, Real si Carrefour);
- 6 retele de supermarketuri (Carrefour Market, Billa, Interex, Profi  si Mega Image);
- 2 retele de magazine Cash & Carry (Selgros si Metro);
- 3 retele de magazine cu discount (Plus, rebranduite Lidl la jumatatea anului, Penny Market si Red Market);

Locatiile de cumparaturi au fost schimbate trimestrial pentru a fi acoperita toata tara.

Alimentele continuă să se scumpească. Prețuri cu peste 2% mai mari după primele trei luni ale anului
2025 a început cu un nou val de scumpiri
Prima lună a acestui an a venit la pachet cu o creștere medie a prețurilor de 5%, mare parte din alimentele incluse în analiza Institutului...
Nestle anunt performanta financiara 2024, foto Silvia Sticlea detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Nestlé România, „creștere sănătoasă” în 2024
Nestlé România a continuat trendul de creștere și a încheiat anul 2024 cu o creștere organică de 4,5% la nivelul cifrei de afaceri, peste...
Exonia investește 1,7 mil. euro într-o nouă fabrică de hârtie cerată, prima de acest fel din estul Europei. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Exonia investește 1,7 mil. euro într-o fabrică de hârtie cerată
Grupul Exonia, unul dintre principalii jucători din industria ambalajelor din România, a investit aproximativ 1,75 milioane de euro într-o...
Lidl inaugurează un nou magazin în județul Brașov. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl inaugurează un nou magazin în județul Brașov
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Hărman, județul Brașov. Noul magazin Lidl din comuna Hărman,...