Top 5 branduri romanesti pe Internet | Progresiv

Ursus si Borsec sunt singurele marci din industria FMCG din topul celor mai prezente 5 branduri romanesti pe Internet, potrivit unui studiu realizat de Gemius Research si prezentat in prima zi a Digital Marketing Forum 2011. Top 5 branduri romanesti pe Internet

Alaturi de acestea, intr-un Top 10 dominat de companii din industria auto, bancara si IT, segmentul FMCG mai este reprezentat de Dorna si ciocolata Rom. Astfel, cele patru branduri de profil din clasament au o prezenta individuala de 5,6% (Ursus), 5,6% (Borsec), 3,1% (Dorna), respectiv, 2,7% (Rom).

Liderul acestui clasament este Dacia, cu un procent de 33,1%, topul primelor trei branduri fiind completat de BCR si eMag.
In ceea ce priveste topul celor mai de incredere zece branduri romanesti, Borsec ocupa locul al doilea, cu 7,3%, Ursus se afla pe pozitia a patra, cu 5,1%, in timp ce Dorna si Rom ocupa locurile sase si sapte, cu 3,9%, respectiv, 3,4%. Acestora le urmeaza Farmec si Gerovital, cu 3,1% si respectiv 3%.

Intre cele mai populare branduri romanesti din sectorul FMCG, Rom detine cea mai buna pozitie in clasament, situandu-se imediat dupa lider (Dacia), cu un procent de 8%. La o distanta relativ mica se afla Ursus si Borsec, cu 7,3%, respectiv, 5,9%, ultimele locuri din totalul celor zece prezentate fiind ocupate de Dorna, Cotnari, Napolact si Poiana.

Gemius si Evensys au realizat cea de-a patra editie a studiului dedicat prezentei in mediul online a brandurilor, “Leading Brands by Romanian Internet Users 2011”, avand ca scop prezentarea informatiilor actualizate despre cele mai vizibile branduri in mediul online autohton.

Realizat in perioada 11-20 ianuarie 2011 pe un esantion de 2.337 de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani, studiul a urmarit si influenta pe care o are acest mediu asupra pozitionarii brandurilor pe piata, in viziunea utilizatorilor de Internet.

O categorie aparte monitorizata in cadrul acestui studiu a fost cea a produselor cosmetice. Astfel, in Top 10 branduri de ingrijire personala  in functie de notorietatea spontana, Avon detine prima pozitie, cu 30,1%, fiind urmat de Nivea si L’Oreal, cu 25,6%, respectiv, 19,1%.

Studiu de caz: Cum s-a folosit Ursus de puterea social media

Social media a devenit una dintre principalele arme din arsenalul oamenilor de marketing, acestia intelegand rapid puterea pe care mediul online o are in crearea, promovarea sau simpla sustinere a unui brand. Grant McKenzie, vicepresedintele de marketing al Ursus Breweries, a vorbit in cadrul Digital Marketing Forum 2011 despre modul in care s-a folosit de beneficiile social media pentru a dezvolta imaginea brandului Ursus la nivel local.

Pornind de la propria experienta in companie, McKenzie a conturat un set de principii care ar trebui sa stea la baza oricarei strategii de marketing in social media. Primul dintre acestea se refera la planificarea pe termen mediu, pe o perioada de cel putin un an. “Totul porneste de la viziune – ce-ti doresti de la brandul tau, cum si cat de mult vrei sa-l promovezi, si, cel mai important, cum ii faci pe oameni sa-l tina minte”, a explicat reprezentantul Ursus.

Al doilea aspect important de retinut este cel referitor la continut. “Nu iti face o pagina de Facebook, un cont pe Twitter sau pe alt canal de social media daca nu ai de gand sa pui continut sau sa-l actualizezi periodic”, a spus McKenzie.

Un alt factor care contribuie la succesul unui brand in social media este, conform reprezentantului Ursus, angajarea unor oameni ne neinteles: “Uneori este bine sa ai in jurul tau oameni care vorbesc o limba diferita de a ta. Eu am crescut in mediul analogic, ei in cel digital, deci este normal sa nu inteleg tot ce fac si cred ca ceea ce conteaza sunt rezultate, nu explicatiile oferite pentru ele”.

“Este mai important sa fii autentic decat sa bravezi”

Vocea brandului, sustine McKenzie, este un alt element de care trebuie sa se tina seama atunci cand se discuta lansarea unei campanii in social media. “Desi marketing-ul online este un mediu nonconformist, este important ca imaginea promovata sa fie autentica, nu sa se incerce alinierea la niste standarde considerate «la moda»”. Potrivit oficialului Ursus, mediul digital nu trebuie folosit pentru a face lucruri care nu pot fi difuzate la posturile de televiziune.

Nisele reprezinta modalitatea prin care orice brand mare, de succes, se poate apropia si mai mult de consumatorii sai. McKenzie considera ca astfel se poate obtine un contact emotional puternic cu consumatorii.

Implicarea consumatorilor in activitatea de marketing a companiei poate fi extrem de benefica atunci cand se pune problema lansarii unui un nou produs. Vicepresedintele de marketing al Ursus a dat ca exemplu campania prin care a fost lansata berea Grolsch in Romania, care s-a derulat doar in mediul online si prin care li se cerea consumatorilor sa participe la un concurs de design pentru cutia de bere a marcii.

Un alt sfat oferit de McKenzie este atragerea fanilor din online in offline si invers, prin crearea de actiuni care sa le permita participarea in ambele medii, exemplul oferit de reprezentantul Ursus fiind campania de realizare a calendarului Redd’s.

Trainingul este, la randul sau, deosebit de important. “Atat eu, cat si oamenii cu care lucrez trebuie sa invatam incontinuu sa monitorizam rezultatele actiunilor din social media, sa le analizam si sa le evaluam pentru a putea trasa directiile urmatoare”, a explicat McKenzie.

Nu este de neglijat nici colaborarea intre marketingul online si cel offline, a caror imbinare poate da rezultate mai bune decat daca sunt tratate ca departamente separate. In opinia lui McKenzie, “marketingul traditional si cel neconventional trebuie sa invete sa lucreze impreuna”.

Nu in ultimul rand, reprezentantul Ursus a atras atentia asupra faptului ca sprijinul finanicar nu este suficient atunci cand se doreste promovarea unui anumit brand. “Regula de baza in conceperea unei campanii este cunoasterea consumatorului, abia apoi se poate stabili bugetul necesar si directiile de actiune”.

ghiozdan rechizite inceperea scolii
eMAG: Clienții plătesc aproximativ 400 de lei pentru un ghiozdan complet echipat
În pragul noului an școlar cele mai căutate articole devin rechizitele, încălțămintea, dar și accesoriile precum ceasurile inteligente cu...
paco supermarkets inaugurare magazin paunesti, vrancea
Paco Supermarkets își extinde prezența în mediul rural din Vrancea
Paco Supermarkets continuă investițiile în expansiune și a inaugurat în începutul lunii septembrie magazinul cu numărul 18, în comuna...
Cristian Salceanu
Cristian Sălceanu pleacă de la conducerea Sezamo
Supermarketul online Sezamo anunță plecarea lui Cristian Sălceanu din funcția de Country Director. Cristian Sălceanu, care preluase conducerea...
ordin ANPC de combatere a fenomenului de shrinkflation
Retailerii, obligați să marcheze la raft produsele cu gramaj redus și preț neschimbat
Un ordin al președintelui ANPC reglementează situația în care gramajul produselor este redus astfel încât prețul să fie menținut la fel....
Auchan Exigent Plaza deschidere supermarket e mari dimensiuni
Auchan inaugurează un nou supermarket de mari dimensiuni în București
Auchan continuă strategia de dezvoltare pe segmentul de proximitate și a inaugurat un nou supermarket de mari dimensiuni în Capială, ajungând...
Borsec cel mai iubit brand romanesc
Borsec, votat pentru a zecea oară „cel mai puternic brand românesc”
Borsec este liderul brandurilor românești, pentru a zecea oară, potrivit studiului BrandRo, realizat de Unlock Research. Studiul măsoară puterea...