Tetra Pak - vanzari de 8,95 miliarde euro in 2009 | Progresiv
Tetra Pak, liderul mondial in solutii de procesare si ambalare, a raportat o crestere a profitului net in ultimul trimestru al anului 2009 de 1,2% fata de aceeasi perioada a anului 2008, cu vanzari totale de 8,95 miliarde de euro. Solutiile de ambalare au atins si in 2009 vanzari nete de 8 miliarde de euro, in crestere cu 1,8% fata de 2008, in timp ce vanzarile solutiilor de procesare au scazut cu 3,8% fata de 2008, la 917 milioane de euro.
Solutiile de ambalare au inregistrat o crestere de doua cifre in pietele emergente din Asia de Sud, Orientul Mijlociu si Africa Centrala, in timp ce Europa de Est si Asia Centrala au fost cele mai afectate de recesiune, inregistrand o scadere a vanzarilor de 12,2% fata de anii anteriori.
"Desi rezultatele foarte bune inregistrate la sfarsitului anului trecut sunt incurajatoare, anul 2010 reprezinta o noua provocare pentru noi, deoarece nu stim cat de repede mediul economic se va redresa dupa recesiune. Ne vom concentra in continuare pe optimizarea costurilor operationale si vom pastra angajamentul luat de a oferi cele mai bune solutii clientilor nostri", a declarat Dennis Jonsson, Presedinte si CEO Tetra Pak. "Vom continua sa investim atat in tehnologii si produse inovatoare, cat si in infrastructura detinuta pentru a raspunde cat mai bine nevoilor pietei si a le anticipa", a adaugat Jonsson.
Potrivit unui comunicat al companiei, in 2009, Tetra Pak a continuat investitiile la nivel mondial prin deschiderea unei noi fabrici de tiparit carton pentru ambalaje in Hohhot, China de Nord, care functioneaza exclusiv pe surse de energie regenerabile si care reprezinta o investitie in valoare de 60 de milioane de euro. Astfel, noua investitie ridica nivelul total de investitii in China la 250 de milioane de euro si are o capacitate de productie de aproximativ de 50 de miliarde de ambalaje pe an.
Tot in anul 2009, Tetra Pak a achizitionat divizia de mixere a Scanima A/S in Danemarca, un partener de top in solutii de mixare si transportoare snec de inalta calitate. De asemenea, Tetra Pak a semnat un acord cu Braskem SA, cea mai mare companie petroliera din Brazilia, pentru achizitionarea unui volum limitat de polietilena de inalta densitate (HDPE), derivata in intregime dintr-o materie prima regenerabila.
Tetra Pak a lansat in 2009 patru solutii de Pocesare a produselor alimentare, ca parte a strategiei de inovatie in eficientizarea costurilor:
* separatorul Tetra Centri AirTight Eco - primul separator de lapte din lume, ermetic si cu actionare directa
* Tetra Tebel Casomatic - destinat producatorilor de branzeturi care permite obtinerea unor produse de calitate superioara si fara compromiterea sigurantei alimentare
* Tetra Therm Aseptic Drink - o unitate rentabila si flexibila pentru procesarea unei game largi de bauturi
* Tetra Therm Aseptic Visco - o unitate pentru alimentele lichide si cu densitate ridicata care reduce pierderile pe produs cu pana la 50%.
De asemenea, Tetra Pak a lansat Tetra Brik(r) Edge(tm), o solutie pentru ambalarea produselor lactate, pe care Asociatia pentru Reumatism din Suedia a desemnat-o ca fiind "Ambalajul Anului", deoarece permite manevrarea cu usurinta chiar si de catre persoanele cu deficiente.
Peste 145 de miliarde de ambalaje Tetra Pak au fost folosite in 2009 de companii lider la nivel mondial in productia alimentara si de bauturi pentru a livra consumatorilor finali o cantitate de 70,7 de miliarde de litri de lapte, sucuri naturale, fructe si alte produse.
In plus, compania a furnizat peste 351 de masini de ambalat, 1699 unitati de procesare si 1113 piese de echipamente de distributie pe parcursul anului 2009. Tetra Pak dispune de 16 centre de training de specialitate, 41 centre de service si 11 centre de cercetare si dezvoltare la nivel mondial.



