Tesco enters Spain with the new The Food Co store | Progresiv

Tesco has premiered in Spain with its entry into The Food Co. supermarket in the Port of Mazarrón (Murcia). This is a new store that has opened its doors in this town with the idea that the British operator will expand its presence in our country next year in the coastal areas with the distribution of its products in this new store. Tesco enters Spain with the new The Food Co store

The landing of the British reailer to Spain comes from the hand of the Overseas import company , which sells products from the British chains Iceland and Waitrose. On this occasion, the agreement reached by Tesco and Overseas implies the creation of this new brand, The Food Co. , which plans to expand in Spain and Portugal. The new alliance will thus distribute, exclusively, 7,500 products of the distribution brand of Tesco, the largest supermarket chain in the United Kingdom - including its Finest range.

In the new supermarket, with almost 1,000 m2 of commercial area, consumers can find British beers , ales and ciders, the famous tea, basic international cuisine (such as curry sauce, Chinese ingredients or Italian pasta), cheeses and English hams, creams, smoked mackerel as well as a wide selection of healthy references, cleaning products, Christmas items and pet food, local press reports.

The establishment, which until now was a Eurospar, is open from Monday to Saturday from 9 a.m. to 9 p.m. and Sundays from 9 a.m. to 6 p.m. Customers have a car park near the Pyramid shopping center, located in the center of Puerto de Mazarrón. (www.foodretail.es)

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...