SWITZERLAND: Smallest turnover growth since 2009 for Nestlé | Progresiv

Swiss food concern Nestlé's first quarter turnover grew 3.9 % autonomously, which is actually the company's smallest growth since 2009. Nevertheless, Nestlé sticks by its previous 4.2 % full-year growth forecast. SWITZERLAND: Smallest turnover growth since 2009 for Nestlé

In its first quarter, Nestlé managed a 20.9 billion Swiss franc turnover, some 19 billion euro according to its own statements this morning. Turnover grew 3.9 % autonomously, but the overall numbers did leave analysts divided: they expected a 3.6 % autonomous growth, but a 21.11 billion Swiss franc turnover. In any case, the result is welcomed as "extremely encouraging considering the disappointment of past quarters".

 Nestlé ‑ known for KitKat, Maggi, Nespresso and Nescafé among other things - said it sold fewer frozen pizzas and prepared meals in the United States, although its coffee subsidiaries Nescafé and Nespresso performed well, while Maggi gained back market share after its dramatic recall from last year.

 Sales in emerging markets went up 5.6 %, while developed markets limited their growth to 2.5 %. Belgian CEO Paul Bulcke did confirm the company would stick to its previous 4.2 % full-year turnover growth forecast. (www.retaildetail.eu)

angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image vrea să asigure stabilitate prin angajamentele propuse pentru preluarea Profi
Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba...