Statul la coada, intre placere si frustrare | Progresiv

Am mai semnalat, in aceasta pagina, faptul ca presiunea financiara si economica resimtita de toata lumea n-ar trebui, totusi, sa creeze inca un disconfort unui consumator si asa dezorientat si ingrijorat. Statul la coada, intre placere si frustrare

Daca vorbeam, acum cateva luni, de slalomul de printre rafturi, poate ca mai deranjante au devenit cozile de la case, din magazinele mari. Ca dovada, analiza Shopping Basket pe care v-o prezentam luna de luna monitorizeaza, in total, 17 magazine – hyper si supermarketuri, cash&carry si discount. Impreuna, cele 17 magazine au in dotare 375 de case de marcat! Dintre acestea, la momentul monitorizarii noastre erau deschise doar... 161! Si nu este o situatie de moment.

Din motive de „optimizare”, numarul caselor de marcat deschise s-a redus drastic. Consecinta? La casele ramase deschise, care unori pot fi numarate pe degete, se formeaza cozi, desi produsele cumparate nu mai sunt, intotdeauna, atat de numeroase ca pe vremuri.

Din perspectiva istorica, fenomenul cozii aproape ca devine interesant. Dupa ce romanii au stat la coada „sa prinda ceva”, finele anilor 90 ne-a adus la coada ca sa platim muntii de produse pe care-i cumparam din nevoie sau curiozitate. Aceasta a fost si singura perioada, pana acum, cand statul la coada era acceptat ca un „placut sacrificiu oligatoriu” platit prosperitatii. Azi, asteptam la coada sa achitam „cate ceva” din ce ne mai permitem sa cumparam, numai ca, de data aceasta, asteptarea nu creeaza decat frustrare. Inteleg motivele comerciantilor de a-si optimiza costurile. Intrebarea este unde se afla limita dintre eficienta si enervarea clientilor?

Ca proprietar de magazin, indiferent de marimea lui, as putea sa ma gandesc ca cei care cumpara de la mine imi sunt cea mai pretioasa resursa. Fara ei nu exist. Daca nu le pot asigura intotdeauna cele mai mici preturi sau produsele de care au nevoie, daca nu pot repara intotdeauna deficientele, mari sau mici, de pe rafturi, m-as gandi ca as putea macar sa fac eforturile de a le asigura confortul care nu costa mai nimic in comparatie cu beneficiile pe care le aduce. Eforturile acestea se numesc amabilitate, serviabilitate, rapiditate, un spatiu confortabil de cumparaturi care sa presupuna nu neaparat sa nu stai la coada, ci sa stai mai putin, fara sa ai sentimentul ca magazinului nu-i pasa in niciun fel de tine.

Carrefour renunță la aproape 1.000 de angajați în Franța
Carrefour vinde nouă magazine în Franța ca parte a înțelegerii de preluare Cora și Match
Carrefour a semnat acorduri de vânzare pentru nouă dintre magazinele sale din Franța, valoarea tranzacțiilor fiind estimată la aproximativ 70 de...
Daniel_Boangiu_CEO_Smart_ID
Smart ID Technology preia divizia Business Solutions de la HTSS
Smart ID Technology, companie românească specializată în soluții de automatizare end-to-end, anunță achiziția diviziei Business Solutions din...
CFA România: Inflația va rămâne ridicată pentru cel puțin încă un an
Alimentele, cu peste 7% mai scumpe decât în vara anului trecut
Prețurile alimentelor continuă să crească, arată datele Institutului Național de Statistică, ajungând în luna iunie a acestui an cu 7,36%...
Ferrero Rocher preia Kellogg, într-o tranzacție de 3,1 miliarde de dolari. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Ferrero Rocher preia Kellogg, într-o tranzacție de 3,1 miliarde de dolari
Grupul italian Ferrero Rocher anunță achiziționarea producătorului american de cereale Kellogg, pentru care va plăti 3,1 miliarde de dolari....
METRO Cash&Carry continuă expansiunea atât în proximitate, cât și pe formatul mare. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
METRO Cash&Carry continuă expansiunea atât în proximitate, cât și pe formatul mare
Retailerul cash&carry METRO intenționează să deschidă în următorii ani încă trei magazine de mari dimensiuni, care vor completa rețeaua...
evolutia economiei blocului comunitar
Moody's: Deficitul fiscal al României, 7,8% din PIB în 2025 dacă măsurile fiscal - bugetare sunt implementate integral 
Agenția internațională de rating Moody's estimează că deficitul fiscal al României putea ajunge la 7,8% din PIB în 2025 și 6,1% din PIB în...