SPAIN: Lidl to invest a record 200 million euros in Spain | Progresiv

Lidl Supermarkets aims to boost its growth in Spain this year with an investment of over 200 million euros, the highest annual budget for the German chain in Spain in the twenty years it has been present in this market. SPAIN: Lidl to invest a record 200 million euros in Spain

Much of this investment will go to the opening of 40 new stores, which is twice as many openings as in 2014. In fact, so far this year, the chain has already opened 8 new supermarkets, bringing the total number of stores to 530, nine logistics platforms (Valencia, Vitoria, Seville, Madrid, Barcelona, ​​A Coruña, Malaga, Murcia and Tenerife) and already has a workforce of over 10,000 people.

In addition to the openings, the chain will continue with the expansion and refurbishment of its oldest stores to adapt them to the company's new image, and it will also expand the product range, especially when it comes to fresh products.

One of Lidl's most important investments in 2015 will be the construction of what will be the 10th logistics platform in Spain, in Alcala de Henares, which will be its largest logistics centre in Europe and the most sustainable and technologically advanced, incorporating, for example, automated storage systems. The company will invest over 70 million Euro in these new facilities, which will have more than 71,800 square metres.

The launch of this new infrastructure is planned in two stages; the first one will be operational in the summer of 2016 and the second in late 2017. When running at full capacity it will create 275 jobs. The Expansion and Property General Director of Lidl Spain, Javier Suárez, said that the company already invested a total of 190 million Euro in 2014, which entails a cumulative investment since 2008 of more than one billion euros. (www.freshplaza.com)

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...