Solutia de ambalare este la fel de importanta ca si produsul in sine | Progresiv

Compania Agricola a lansat pe parcursul ultimului an mai multe produse caracterizate prin origina­litate atat la nivel de concept, cat si la nivel de ambalaj. Cristian Calin, Cor­porate PR Manager Agricola Bacau, afirma ca solutiile au plecat de la nevoile consumatorilor, identifi­cate in urma a numeroase studii de piata. Solutia de ambalare este la fel de importanta ca si produsul in sine

Agricola Bacau este prima companie care a lansat in Romania sortimentele din carne de pui asezate in tavita de polistiren si ambalate in folie cryofilm, ca urmare a unei investitii, in 2007, in prima linie de ambalare in atmosfera controlata (sistem BDF) din  Romania.

In august 2009, Agricola Bacau a lansat in premiera Puiul Familist, intr-o formula inovatoare de ambalare: un pui grill si doua pulpe in acelasi pachet. Ambalajul Puiului Familist a fost personalizat cu ajutorul companiei GMP: eticheta este distincta fata de celelalte produse ale companiei, iar tavita din polistiren este verde pentru accentuarea diferentei. Pe eticheta este semnalizat prin grafica atributul rational al produsului: „are doua pulpe pentru copii si doua pentru parinti”. In aprilie 2010, Agricola Bacau a lansat Puiul Antistres, care se comercializeaza intr-o tavita speciala din aluminiu, in care se si gateste si cu ajutorul careia se evita curatarea vasului de gatit. Studiile au relevat ca 62% dintre femei ar prefera sa nu curete, spele si sa transeze carnea, in timp ce 73% au declarat ca etapa de curatare a vasului este cea mai strensanta parte a gatitului.

La inceputul lunii iunie 2010 Agricola Bacau a lansat Puiul Fericit, creat pentru cei care vor sa-si aduca aminte de gustul, savoarea, consistenta si chiar culoarea puiului de altadata, crescut ca la curte. Primele estimari aratau ca acesta va creste vanzarile de carcasa de pui Agricola Bacau cu 5%. Eticheta a fost realizata tot de GMP, avand o grafica relevanta pentru modul in care puiul este crescut: „crescut ca la curte”, „crescut in ferme mici” si „pui cu certificat de nastere”. Puiul Fericit, ca si piesele transate, sunt ambalate in tavita din polistiren de culoare verde si folie cryofilm. In domeniul carnii de pui refrigerate exista trei mari categorii de ambalaje, respectiv: punga, tavite cu folie cryofilm si ambalarea in atmosfera controlata. Toate aceste forme de ambalare raspund cerintelor de securitate alimentara, pe intreg lantul, de la productie la raft.
In ceea ce priveste vizibilitatea la raft, produsele care utilizeaza un layout distinct si informatii dedicate pe ambalaj vor avea intotdeauna de castigat, mai explica Cristian Calin.

Selectarea solutiei
In procesul de selectare a solutiei de ambalare provocarile sunt particularizate de ideea din care se naste un produs si de necesitatile destinatarului acelui produs. La alegerea unui ambalaj (inclusiv eticheta) se tine cont de posibilitatile tehnologice, de particularitatile tehnice ale produsului, de atributele rationale si emotionale ale acestuia, de obiceiurile de cumparare (ambalaj efectiv, gramaj / pachet, standarde de masa s.a.).
Practic, solutia de ambalare este la fel de importanta ca si produsul in sine, pozitionarea acestuia, distributia sa in universul targetat si eficienta comunicarii din punct de vedere al interactiunii directe cu segmentul de consumatori vizat.

analiza piata produse plant-based produse vegetale sanatoase produse de post. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
4 din 10 coșuri Sezamo conțin cel puțin un superaliment
Supermarketul online Sezamo anunță că în luna ianuarie focusul clienților este majoritar pe produse sănătoase: 4 din 10 coșuri conțin cel...
TaxEU Forum Bucureti
Află modificările fiscale aduse de noul an la TaxEU Forum București!
Companiile se confruntă cu noi provocări la început de 2025, ca urmare a noilor modificări legislative anunțate, ce determină efecte importante...
FAN Courier va investi 40 de milioane de euro în 2025. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
FAN Courier va investi 40 de milioane de euro în 2025
FAN Courier, companie antreprenorială cu capital 100% românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai, a bugetat...
Victor Iancu, Partener, lider al departamentului de Strategie, EY România
Deficitele gemene ale României: iluzia stabilității și riscurile ascunse pentru viitorul economic
În termeni economici, termenul „deficite gemene” se referă la existența simultană a unui deficit bugetar - atunci când cheltuielile statului...
Delia Corniciuc Director de Marketing Danone pentru regiunea Europa Centrala si de Est.jpg
Delia Corniciuc, numită Director de Marketing CEE în cadrul Danone
Danone România anunță numirea Deliei Corniciuc în funcția de Director de Marketing pentru regiunea Europa Centrală și de Est. Cu o...
Carrefour renunță la încă 39 de magazine din Franța. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Carrefour trece în mandat gestiune 39 magazine din Franța
Carrefour a anunțat că va trece alte 39 de magazine din locații integrate în locații în sistem mandat gestiune, majoritatea hipermarketuri și...