Schimbarile demografice, oportunitati pentru industria laptelui, conform Tetra Pak | Progresiv

Dinamica referitoare la imbatranirea demografica, urbanizare si ponderea clasei de mijloc influenteaza nevoile si comportamentul consumatorilor, potrivit celui mai recent raport „Indexul lactatelor Tetra Pak” (Tetra Pak Dairy Index) Schimbarile demografice, oportunitati pentru industria laptelui, conform Tetra Pak

Schimbarile demografice vor influenta categoriile de produse lactate si modul in care aceste produse vor fi consumate de catre populatie, furnizand noi oportunitati de crestere pentru industria laptelui, potrivit celei de-a treia editii a raportului „Indexul lactatelor Tetra Pak” (Tetra Pak Dairy Index), un raport bianual ce ofera o perspectiva unica asupra industriei lactatelor si a tendintelor globale care influenteaza acest sector.

Imbatranirea populatiei, urbanizarea accelerata si extinderea clasei de mijloc genereaza cerere pentru noi categorii de produse lactate lichide (PLL), atat in tarile dezvoltate cat si in cele in curs de dezvoltare, potrivit raportului Tetra Pak, care identifica situatii concrete, tendinte si cifre cu privire la industria laptelui la nivel mondial. Printre altele, raportul a identificat tendinte precum:

Imbatranirea populatiei conduce la cresterea cererii pentru produse sanatoase
Populatia care depaseste varsta de 60 de ani reprezinta segmentul cu cea mai rapida crestere din fiecare regiune a lumii, datorita cresterii sperantei de viata. Producatorii de lactate din tari precum Mexic, Grecia si Indonezia ofera consumatorilor lapte imbogatit cu calciu, vitamine si minerale care influenteaza in bine colesterolul si protejeaza impotriva osteoporozei, ajutand la mentinerea unui stil de viata activ.

Urbanizarea conduce la schimbarea preferintelor consumatorilor si a distributiei produselor lactate lichide (PLL)
Populatia urbana este estimata sa atinga un numar de peste 6 miliarde de locuitori in 2050 si sa fie caracterizata de un grad mai inalt de educare, atractie fata de marci si venituri mai mari decat in zona rurala, potrivit Organizatiei Natiunilor Unite. Producatorii de lactate isi reorienteaza oferta catre populatia urbana prin produse cu valoare nutritiva ridicata, precum laptele imbogatit si iaurtul de baut. De asemenea, urbanizarea influenteaza si modelele de distributie. Astfel, in Arabia Saudita, producatorii de lactate distribuie produse lactate lichide (PLL) din zonele  rurale catre zonele urbane, cu populatie in crestere.

Clasa de mijloc emergenta se bucura de o noua putere de cumparare
La nivel global, se estimeaza o crestere a clasei de mijloc de pana la 1,15 milioane de locuitori in 2030, de la un nivel de 430 de milioane inregistrat in 2000. Acesti consumatori isi doresc si isi pot permite sa achizitioneze produse lactate lichide precum laptele cu arome, pentru a-si satisface noile preferinte de consum. In China, de exemplu, companiile care opereaza in industria laptelui (producatori si distribuitori) vizeaza in exclusivitate clasa de mijloc prin lactate de tip premium, precum Milk Deluxe produs de MengNiu.

Potrivit lui Dennis Jönsson, Presedinte si CEO Tetra Pak Group: „Populatia multor tari va beneficia de mai multi bani si mai multa educatie decat inainte. De asemenea, oamenii vor fi mai activi. Cu o speranta de viata mai mare, oamenii isi vor planifica viata altfel. Producatorii de lactate care pot anticipa si raspunde nevoilor de consum specifice acestui segment demografic, vor  inregistra importante oportunitati de crestere.”

Consumul de produse lactate lichide in crestere

Consumul global al produselor lactate lichide va creste in perioada 2009-2012 cu 0,2 puncte procentuale, adica se anticipeaza o rata anuala de crestere (CAGR) de 2,4% comparativ cu 2,2% din previziunile anterioare. Cresterea consumului global pentru produsele lactate lichide a crescut de la un an la altul cu 1,8%, adica la 264 de miliarde de litri, iar cererea a continuat sa fie crescuta si in prima jumatate a lui 2010.

Consumul global de produse lactate lichide va atinge 283 de miliarde de litri pana in 2012, fiind influentat de produsele gata preparate (ready-to-drink) si ultrapasteurizate, cu o rata anuala de crestere estimata la 5,4% in perioada 2009-2012. Se estimeaza ca cea mai puternica crestere a produselor gata preparate si ultrapasteurizate va fi inregistrata in Asia Pacific - cu o rata anuala de crestere 8,7%, America Latina - cu o rata anuala de crestere de 7,1% si Africa, cu o rata anuala de crestere de 6,9%.
   
Consumul global neasteptat de mare in cazul laptelui ultrapasteurizat – de pana la 1,3%, adica 201 de miliarde de litri anual, a contribuit la imbunatatirea perspectivelor generale de consum. Europa de Est si Africa sunt liderii categoriei lapte ultrapasteurizat, cu o crestere anuala de 6,6% si, respectiv, 6%.

“Industria laptelui traverseaza acum o perioada dinamica – laptele, ca aliment nutritiv de baza, a devenit parte din dieta zilnica a cat mai multor oameni de pe glob”, a declarat Dennis Jönsson, Presedinte si CEO al Tetra Pak Group in cea de-a treia editie raportului Tetra Pak “Indexul lactatelor”.

Despre Indexul Lactatelor de la Tetra Pak.
Indexul Lactatelor de la Tetra Pak este un raport bianual, conceput sa ajute producatorii de lactate sa identifice noi oportunitati de dezvoltare si sa ofere tuturor celor interesati ultimele evenimente, date si tendinte legate de
industria mondiala a lactatelor.
Datele din acest raport sunt stranse de la o varietate de surse interne si externe, fiind analizate de expertii Tetra Pak in domeniu. Indexul cuprinde si analize provenite din activitatea noastra zilnica alaturi de clientii nostri, guverne, organizatii neguvernamentale si comunitati locale din intreaga lume, pentru a sustine fiecare aspect din lantul de aprovizionare si distributie.

ghiozdan rechizite inceperea scolii
eMAG: Clienții plătesc aproximativ 400 de lei pentru un ghiozdan complet echipat
În pragul noului an școlar cele mai căutate articole devin rechizitele, încălțămintea, dar și accesoriile precum ceasurile inteligente cu...
paco supermarkets inaugurare magazin paunesti, vrancea
Paco Supermarkets își extinde prezența în mediul rural din Vrancea
Paco Supermarkets continuă investițiile în expansiune și a inaugurat în începutul lunii septembrie magazinul cu numărul 18, în comuna...
Cristian Salceanu
Cristian Sălceanu pleacă de la conducerea Sezamo
Supermarketul online Sezamo anunță plecarea lui Cristian Sălceanu din funcția de Country Director. Cristian Sălceanu, care preluase conducerea...
ordin ANPC de combatere a fenomenului de shrinkflation
Retailerii, obligați să marcheze la raft produsele cu gramaj redus și preț neschimbat
Un ordin al președintelui ANPC reglementează situația în care gramajul produselor este redus astfel încât prețul să fie menținut la fel....
Auchan Exigent Plaza deschidere supermarket e mari dimensiuni
Auchan inaugurează un nou supermarket de mari dimensiuni în București
Auchan continuă strategia de dezvoltare pe segmentul de proximitate și a inaugurat un nou supermarket de mari dimensiuni în Capială, ajungând...
Borsec cel mai iubit brand romanesc
Borsec, votat pentru a zecea oară „cel mai puternic brand românesc”
Borsec este liderul brandurilor românești, pentru a zecea oară, potrivit studiului BrandRo, realizat de Unlock Research. Studiul măsoară puterea...