ROMANIA: URBB’s profit up by 50% in H1 | Progresiv

United Romanian Breweries Bere Prod (URBB) announced an increase in turnover of over 25% to approximately 215 million lei and profit up by 50% to eight million lei. The main brand of the company, Tuborg, was the one who contributed most to the advance given that Tuborg beer sales volume increased by 20% in the first eight months of this year. ROMANIA: URBB’s profit up by 50% in H1

"The VAT reduction contributed to these results, as well as this year being not so rainy, and also the increase in tourism that was felt the HoReCa sales. We felt that people have higher incomes to spend, so they go out and consume more rather than consuming at home", said Shachar Shaine, URBB President (photo).

Regarding the beer market, the sales volume in the first half of the year stagnated in Romania compared to the same period of last year, but premium and imported brands are a growing trend, added Shaine.

Tuborg is considering investing in increasing the production capacity in the next year given that URBB brewery in Pantelimon, with an annual capacity of two million hectoliters, operated at full capacity in July and August.

Beer exports also contributed to the good results obtained this year. The company exports about 10% of what it produces, particularly in countries from the region (Albania, Macedonia, Moldova, Turkey, Bulgaria) where Carlsberg Group, one of the shareholders of URBB, does not own any breweries.

United Romanian Breweries Bereprod has, according to its own estimates, a share of 8% in volume and 10% in value of the Romanian beer market.

unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...