ROMANIA: Supeco reports losses in its first year of activity | Progresiv

Supeco Investment Company, who operates Carrefour’s store chain Supeco, completed the first year on the local market with a business of about 50 million lei, but with losses of 8 million lei. ROMANIA: Supeco reports losses in its first year of activity

The first Supeco store was opened in autumn of 2014 in Ramnicu Valcea. The chain currently consists of four business units, the other stores operating in Targoviste, Slatina and Giurgiu - which is also the latest opening (March 2015).

With the opening of Supeco, Carrefour launched a new retail concept on the local market, a hybrid between cash & carry and discounter. The chain is independent of Carrefour Romania, with its own team and a marketing strategy and communication different from the Carrefour hypermarkets chain.

Supeco stores have a sales area ranging between 1,500 and 2,000 square meters, part of them being located in the former Interex supermarkets, a brand left the market. In terms of assortment, Supeco provides customers groceries, beverages, house cleaning products, personal hygiene products, as well as fruits, vegetables and fresh meat.

Supeco concept was first launched by Carrefour in 2013, in Spain, under the banner "savings for your family." At that time, the new chain had been presented as a hybrid discounter-cash&carry format. In Spain, Supeco is still a pilot project, with only 4 units operational at this time. It is important to note that some of the store openings in that market were conducted in locations of Carrefour Market supermarkets.

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...