Romania se afla in carti pentru o noua investitie Procter & Gamble | Progresiv
Sotirios Marinidis, Directorul General al P&G Romania, a declarat ca nu este exclus ca Romania sa fie locatia unei viitoare mari investitii a companiei americane, insa nu a precizat cu exactitate daca este vorba despre un nou centru de distributie, o alta fabrica sau extinderea facilitatilor de productie deja existente.
“Timisoara, si Romania in general, este pozitionata strategic pe harta decizionala a companiei la nivel global cand vine vorba de investitii, insa se afla in competitie cu alte piete din regiune cum ar fi Ucraina, Ungaria, Turcia sau Polonia. Decizia finala va fi luata in baza unor criterii precum infrastructura, resursele umane, sistemul fiscal si posibilitatea de a angrena fonduri structurale”, a mai adaugat Marinidis (foto), care reclama si nevoia de mai mare transparenta la nivelul deciziilor ce tin de politica economica nationala.
Declaratiile oficialului P&G au fost facute cu ocazia aniversarii a 15 ani de activitate a fabricii de detergenti de la Timisoara, unde investitia se ridica la 60 de milioane de dolari, si la numai doua luni de la inaugurarea unei unitati de productie de sampoane si produse de ingrijire a parului, la Urlati, in urma unei investitii de peste 100 de milioande de dolari. Fabrica de la Urlati este singura inaugurata in Europa de gigantul american anul acesta si este o investitie de tip greenfield.
Pe lista investitiilor companiei in Romania se mai adauga si un centru logistic tot in Timisoara, dar si un centru regional de coordonare a activitatilor de marketing pentru noua piete din zona. Herbert Grad, Director Productie Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa al P&G, confirma importanta tarii noastre in strategia de dezvoltare a companiei, spunand ca ”Romania are oportunitatea de a deveni unui dintre cei mai importanti poli economici din regiune”.
De altfel, Romania se contureaza deja drept o placa turnanta pentru afacerile companiei din regiune, avand in vedere ca unitatea de productie de la Urlati deserveste peste 20 de piete din regiune, cu 90% din productie exportata, iar fabrica de detergenti de la Timisoara exporta si ea 40% din ce produce. Printre pietele de desfacere ale produselor marca P&G fabricate in Romania se numara tarile baltice, Turcia, Rusia, Serbia, Bulgaria sau Polonia.
Sotirios Marinidis se asteapta la o crestere usoara a cifrei de afaceri in 2010, comparativ cu anul trecut.
Anul trecut, fabrica de detergenti a P&G din Timisoara, Detergenti SA, a avut o cifra de afaceri de 78,6 milioane lei, in crestere cu 87% fata de 2008, in principal datorita pietelor noi de export si instalarii unei linii de productie a detergentului de vase Fairy.La randul sau, divizia locala de distributie a companiei americane, Procter&Gamble Distribution SRL a avut in 2009 o cifra de afaceri neta de aproape 1,2 miliarde de lei, in stagnare fata de valoarea din anul anterior. Aceasta este cea mai mare entitate juridica detinuta de P&G in Romania.
Printre cele mai cunoscute marci comercializate de producatorul american in Romania se numara Ariel, Tide, Bonux, Lenor, Fairy, Pantene, Head&Shoulder, Wash&Go, Blend-a-Med, Camay, Always, Olay Pampers sau Gillette.