Romania, printre tarile UE cu cele mai mici preturi la bunurile de consum | Progresiv

Romania s-a numarat in 2013 printre tarile Uniunii Europene cu cele mai mici preturi la bunurile de consum, alaturi de Bulgaria si Polonia. Potrivit unui raport recent publicat de Eurostat, in 2013 nivelul preturilor la bunurile de consum si servicii au variat semnificativ de la un stat membru UE la altul. Astfel, cele mai ridicate preturi au fost inregistrate in Danemarca (140% fata de media celor 28 de state membre ale UE), cele mai scazute preturi fiind remarcate in Bulgaria (48% din media UE). In Romania, nivelul preturilor in 2013 s-a situat la 57% fata de media UE, nivel similar cu cel din Polonia. Romania, printre tarile UE cu cele mai mici preturi la bunurile de consum



In topul tarilor Uniunii Europene cu cele mai ridicate preturi in 2013, Danemarca este urmata de Suedia (130%), Luxemburg si Finlanda (ambele cu o variatie de 123% fata de media Uniunii Europene). La polul opus, alaturi de Bulgaria, Romania si Polonia, preturi scazute au mai avut Ungaria (60%), Lituania (65%) si Croatia (68%).

In cazul produselor alimentare si al bauturilor non-alcoolice, nivelul preturilor in statele Uniunii Europene a variat intre 62% (Polonia) si 140% (Danemarca). La aceasta categorie, Romania a inregistrat o variatie de 69% din media UE, similara cu cea din Bulgaria.

In categoria bauturilor alcoolice si a tutunului, cele mai mici preturi din 2013 au fost inregistrate in Bulgaria (59% din media UE), iar cele mai ridicate – in Irlanda (178%). In Romania, nivelul preturilor pentru aceste produse s-a situat la 74% din media UE. Potrivit Eurostat, diferentele accentuate din aceasta categorie sunt cauzate de modul in care fiecare tara membra UE taxeaza aceste produse.



La imbracaminte, cele mai scazute preturi din 2013 au fost inregistrate in Ungaria (75% din mediat UE), in timp ce in Suedia au fost cele mai scumpe (130%). In Romania, nivelul preturilor la articolele de imbracaminte s-a situat la 87% fata de media Uniunii Europene.

In ceea ce priveste produsele electrocasnice, cele mai ridicate preturi au fost inregistrate in Danemarca, Cipru si Malta (113% fata de media UE), in timp ce un nivel scazut al preturilor pentru aceasta categorie a fost inregistrat in Polonia (86% din media UE). In Romania, variatia preturilor la electrocasnice s-a situat la 101%.

In domeniul restaurantelor si cel hotelier, cele mai ridicate preturi in 2013 au fost cele din Danemarca (149%), iar cele mai scazute au fost cele din Bulgaria (47% din media Uniunii). In Romania, preturile s-au situat la 52% din media UE, nivel relativ similar cu cel din Ungaria (53%).

Nedelcu Tudor Penny expansiune retea magazine discounter. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Tudor Nedelcu, Team Leader Expansiune la PENNY România, despre planurile de extindere ale rețelei
Cu peste 400 de magazine deschise la nivel național, PENNY continuă să fie unul dintre cei mai activi retaileri din România. Tudor Nedelcu, Team...
schimbari in echipa de achizitii a Kaufland international
Schimbări în echipa internațională de achiziții a retailerului Kaufland
Retailerul german Kaufland, parte a grupului Schwarz, va separa începând cu data de 1 martie diviziile de vânzări și achiziții la nivelul...
studiu Ipsos despre portretul consumatorului roman in 2025, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cum arată portretul consumatorului român? 7 tendințe care vor modela anul 2025
România se află astăzi într-un moment crucial. Neliniștile globale, presiunile economice și progresele tehnologice converg către un val...
Florina Dobre CEO Bringo despre anul 2025, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Florina Dobre, Bringo: Indiferent de context, cred în adaptabilitate și business etic
După un an plin de provocări, adaptabilitatea și inovația au devenit esențiale pentru a răspunde presiunii economice, schimbărilor în...
bauturi spirtoase acciza taxe buget stat
Spirits România: Accizele încasate de stat din vânzarea de alcool etilic, 1,22 miliarde de lei în anul 2024
Accizele încasate de stat din vânzarea de alcool etilic s-au situat la 1,22 miliarde de lei în anul 2024, în condițiile în care suma totală...
portret Albert Davidoglu CEO Macromex, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Vremea creșterilor pentru businessul Macromex
În ciuda provocărilor apărute constant în piață, businessul Macromex a reușit în ultimii patru ani să încheie cu rezultate peste...