Romania, printre tarile UE cu cele mai mici preturi la bunurile de consum | Progresiv

Romania s-a numarat in 2013 printre tarile Uniunii Europene cu cele mai mici preturi la bunurile de consum, alaturi de Bulgaria si Polonia. Potrivit unui raport recent publicat de Eurostat, in 2013 nivelul preturilor la bunurile de consum si servicii au variat semnificativ de la un stat membru UE la altul. Astfel, cele mai ridicate preturi au fost inregistrate in Danemarca (140% fata de media celor 28 de state membre ale UE), cele mai scazute preturi fiind remarcate in Bulgaria (48% din media UE). In Romania, nivelul preturilor in 2013 s-a situat la 57% fata de media UE, nivel similar cu cel din Polonia. Romania, printre tarile UE cu cele mai mici preturi la bunurile de consum



In topul tarilor Uniunii Europene cu cele mai ridicate preturi in 2013, Danemarca este urmata de Suedia (130%), Luxemburg si Finlanda (ambele cu o variatie de 123% fata de media Uniunii Europene). La polul opus, alaturi de Bulgaria, Romania si Polonia, preturi scazute au mai avut Ungaria (60%), Lituania (65%) si Croatia (68%).

In cazul produselor alimentare si al bauturilor non-alcoolice, nivelul preturilor in statele Uniunii Europene a variat intre 62% (Polonia) si 140% (Danemarca). La aceasta categorie, Romania a inregistrat o variatie de 69% din media UE, similara cu cea din Bulgaria.

In categoria bauturilor alcoolice si a tutunului, cele mai mici preturi din 2013 au fost inregistrate in Bulgaria (59% din media UE), iar cele mai ridicate – in Irlanda (178%). In Romania, nivelul preturilor pentru aceste produse s-a situat la 74% din media UE. Potrivit Eurostat, diferentele accentuate din aceasta categorie sunt cauzate de modul in care fiecare tara membra UE taxeaza aceste produse.



La imbracaminte, cele mai scazute preturi din 2013 au fost inregistrate in Ungaria (75% din mediat UE), in timp ce in Suedia au fost cele mai scumpe (130%). In Romania, nivelul preturilor la articolele de imbracaminte s-a situat la 87% fata de media Uniunii Europene.

In ceea ce priveste produsele electrocasnice, cele mai ridicate preturi au fost inregistrate in Danemarca, Cipru si Malta (113% fata de media UE), in timp ce un nivel scazut al preturilor pentru aceasta categorie a fost inregistrat in Polonia (86% din media UE). In Romania, variatia preturilor la electrocasnice s-a situat la 101%.

In domeniul restaurantelor si cel hotelier, cele mai ridicate preturi in 2013 au fost cele din Danemarca (149%), iar cele mai scazute au fost cele din Bulgaria (47% din media Uniunii). In Romania, preturile s-au situat la 52% din media UE, nivel relativ similar cu cel din Ungaria (53%).

Foto_ADV Auchan 20 martie
[P] CNBC.com anunță: Auchan România, singurul retailer din Europa de Sud-Est inclus în „50 SDG Leaders”
Auchan Retail România este recunoscut la nivel internațional pentru angajamentul său în sustenabilitate, fiind primul și singurul retailer din...
Marius Costin_numit CEO Netopia Grup
Modificări în echipa de top management a grupului Netopia
Grupul Netopia, unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de plată digitale din România, își consolidează echipa de top management,...
Interior HUB SAMEDAY investitie la Ghimbav, judetul Brasov
Sameday își dezvoltă capacitatea de procesare în urma unei investiții de 21 de milioane de lei
Sameday, compania de curierat cu cea mai mare dinamică de creștere din România, are un nou centru logistic operațional în orașul Ghimbav,...
Retailul angajează cei mai mulți manageri în această perioadă. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Retailul angajează cei mai mulți manageri în această perioadă
Aproape 12.000 de joburi pentru specialiști cu un nivel de senioritate mai mare de 5 ani și manageri au fost scoase în piață de la începutul...
Început de an în forță pentru expansiunea Lidl în România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl își consolidează prezența în Constanța și inaugurează un nou magazin
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în municipiul Constanța, pe data de 20 martie. Noul magazin Lidl din...
Carrefour reduce preturile campanie consumator cos cumparaturi
Carrefour extinde programul strategic de reducere a prețurilor până la finalul lunii aprilie
Carrefour România continuă programul strategic de reducere a prețurilor pe termen lung și adaugă 500 de noi produse, oferindu-le clienților...