ROMANIA: Polish company Dr Gerard to open local branch | Progresiv

Dr Gerard, one of the largest manufacturers of biscuits and wafers in Central and Eastern Europe, opened the Dr Gerard Romania branch, the country manager position being held by Otilia Stanciu, former marketing manager of Dobrogea. ROMANIA: Polish company Dr Gerard to open local branch

Currently, Dr Gerard markets in Romania a diverse range of products in categories such as biscuits, wafers, crakers, cookies or sponge fingers. Romania is just one of the 30 markets in which the company exports, this activity holding a share of more than 30% of the company’s sales.

Although the local branch was inaugurated recently, the Poles’ products are already known for many years to Romanian consumers through imports, and the collaborations from the private label segment. "Our objective for the coming years is to achieve a major position on all markets in Central and Eastern Europe where we are present. It applies to the Polish internal market, where we have been growing for over twenty years, as well as to the markets in Romania, Czech Republic, Slovakia and Hungary. For years we are exporting our products in these markets, and operate there through local companies, developing sales structures and investing in marketing", said Jaroslaw Zawadzki, CEO Dr Gerard.

Dr Gerard began its activity in Poland, where it owns several manufacturing facilities and has recently purchased one of the main competitors, Artur, from Mieszko Group. In 2013 the company was acquired by private equity fund Bridgepoint from Poult Group in France. Last year, the company reported a turnover of 70 million euros, up by 16% from 2013.

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...