Romania ocupa locul 30 la nivel mondial la consumul de cafea | Progresiv

Consumul de cafea la nivel local este inca scazut fata de multe alte tari, Romania situandu-se pe locul 30 la nivel mondial, anunta Asociatia Romana a Cafelei (ARC). Romania ocupa locul 30 la nivel mondial la consumul de cafea

 In Romania consumul mediu de cafea este de 2,3 kg pe cap de locuitor pe an, comparativ cu tari precum Austria si Germania, unde se inregistreaza valori mult mai mari ale consumului, de 7,96 kg per capita, respectiv 6,95 kg. Si in estul Europei consumul este mai mare decat la noi in tara: in Polonia consumul anual pe cap de locuitor este de 3,19 kg, iar in Bulgaria este de 2,9 kg.

In ceea ce priveste consumul de cesti de cafea per cap de locuitor, Romania se situeaza in prima jumatate a clasamentului, ocupand pozitia a 30-a la nivel mondial cu un consum mediu de 0,5 cesti/zi. In fruntea clasamentului se afla Olanda cu 2,4 cesti pe zi, Finlanda cu 1,8 cesti/zi si Suedia cu 1,3 cesti/zi, arata datele qz.com.

Principalii factori care contribuie la mentinerea consumului de cafea pe cap de locuitor la o cota atat de redusa, comparativ cu celelalte tari din Uniunea Europeana si din lume sunt acciza care se aplica la produsele de cafea, desi nu vorbim despre un produs de lux, cresterea la nivel global al pretului cafelei ca materie prima, dar si evaziunea fiscala.

De-a lungul ultimilor 50 de ani, a existat o crestere constanta in productia mondiala, intercalata cu scaderi periodice. Consumul mondial de cafea a crescut cu o rata medie anuala de 1,9% in ultimii 50 ani, de la 57.9 milioane de saci in 1964 la 142 milioane de saci in 2012. Pietele traditionale importatoare, cum ar fi Japonia, Uniunea Europeana si Statele Unite ale Americii au reprezentat istoric cea mai mare parte a cererii de cafea la nivel mondial. Cu toate acestea, in ultimii ani, cererea in tarile producatoare de cafea si pietele emergente a crescut, contribuind astfel in mod semnificativ la cresterea consumului total de cafea.


ARC lanseaza un site pentru consumatorii de cafea

Asociatia Romana a Cafelei a lansat site-ul www.desprecafea.ro, care contine informatii despre obiectivele asociatiei si membrii acesteia, despre istoria cafelei, tipurile de cafea, modul sau de prelucrare, retete de bauturi si dulciuri pe baza de cafea, studii legate de beneficiile consumului acesteia.

„Ne-am propus sa ne aducem direct contributia pentru ca si in Romania, consumul de cafea sa atinga in urmatorii ani nivelul celorlalte tari din Uniunea Europeana. ARC considera benefica o masura menita a elimina acciza la produsele din cafea, ceea ce va genera pe termen mediu venituri suplimentare la bugetul de stat, reducerea masiva a contrabandei, precum si cresterea accesibilitatii consumatorului roman la acest produs alimentar”, a declarat Marius Melesteu, presedintele Asociatiei Romane a Cafelei. 

Infiintata in martie 2001, Asociatia Romana a Cafelei promoveaza interesele comerciale si economice ale industriei cafelei. ARC este deschisa tuturor societatilor comerciale active din industria cafelei din Romania. Membrii ARC sunt: Mondelez Romania, Nestlé Romania si Strauss Romania.

Foto_ADV Auchan 20 martie
[P] CNBC.com anunță: Auchan România, singurul retailer din Europa de Sud-Est inclus în „50 SDG Leaders”
Auchan Retail România este recunoscut la nivel internațional pentru angajamentul său în sustenabilitate, fiind primul și singurul retailer din...
Marius Costin_numit CEO Netopia Grup
Modificări în echipa de top management a grupului Netopia
Grupul Netopia, unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de plată digitale din România, își consolidează echipa de top management,...
Interior HUB SAMEDAY investitie la Ghimbav, judetul Brasov
Sameday își dezvoltă capacitatea de procesare în urma unei investiții de 21 de milioane de lei
Sameday, compania de curierat cu cea mai mare dinamică de creștere din România, are un nou centru logistic operațional în orașul Ghimbav,...
Retailul angajează cei mai mulți manageri în această perioadă. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Retailul angajează cei mai mulți manageri în această perioadă
Aproape 12.000 de joburi pentru specialiști cu un nivel de senioritate mai mare de 5 ani și manageri au fost scoase în piață de la începutul...
Început de an în forță pentru expansiunea Lidl în România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl își consolidează prezența în Constanța și inaugurează un nou magazin
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în municipiul Constanța, pe data de 20 martie. Noul magazin Lidl din...
Carrefour reduce preturile campanie consumator cos cumparaturi
Carrefour extinde programul strategic de reducere a prețurilor până la finalul lunii aprilie
Carrefour România continuă programul strategic de reducere a prețurilor pe termen lung și adaugă 500 de noi produse, oferindu-le clienților...