ROMANIA: Modern retail openings in June | Progresiv

In June, international retail chains continued their investments in expansion, 22 commercial units being inaugurated. From the beginning of the year until now, June was the month when retailers have marked most openings, given that in the first half of the year were opened 73 stores in total. Regarding sales channels, June’s star in terms of openings was the proximity format. ROMANIA: Modern retail openings in June

The first position among the most expansive retailers belongs to Profi, which opened 11 units. In second place is Mega Image which marked eight openings and the third position is occupied by French retailer Carrefour with three new units. Also, Billa has resumed expanding, opening a supermarket in Gara de Nord.

Of the 11 units inaugurated by Profi, 7 operate in standard format, 2 in the Profi City proximity format and 2 Mini Profi test format. With these openings, the national chain operated by the retailer controlled by investment fund Enterprise Investors reached 314 stores.

Belgian retailer Mega Image focused its investments in June on the expansion of Shop & Go proximity chain in the Capital, the 8 units inaugurated being opened in Bucharest, under the Shop & Go banner. In addition, the retailer announced it will close all the stores it operates in Pitesti. Currently, Mega Image operates 417 stores, mostly located in Bucharest, under the Mega Image (203), Shop & Go (220) and AB Cool Food (1), Gusturi Romanesti (1) Mega Drive (1) banners.

Carrefour fulfilled its expansion plans and opened a new supermarket in Bucharest. With this opening, the French supermarket chain reached 96 units. In addition, the French have resumed the expansion plants of Express chain by integrating a convenience store operated in franchise, in Brasov: Express RostCom.

For more detailed analysis on the local expansion of international retailers access Ika Romania interactive application: www.ika.magazinulprogresiv.ro.

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...