ROMANIA: How many stores should Carrefour quit in order to take over Billa | Progresiv

The Competition Council has made public the commitments to be taken by Carrefour in order to obtain the agreement to take over Billa supermarket chain - giving up three supermarkets in Braila, the only city that would raise competitive issues. ROMANIA: How many stores should Carrefour quit in order to take over Billa

"Following the analysis, the Competition Council found that the transaction could lead to a consolidation of Carrefour’s position on the fast moving consumer goods market, through stores like supermarkets, hypermarkets, discount stores and other similar stores (such as convenience or neighborhood stores) in the geographical area of Braila. The Competition Council expressed its concerns regarding the reduction of consumer choice possibilities", noted the authority in the press release.

The commitments proposed by Carrefour consist in the divestiture of three active supermarkets from Braila, respectively two Carrefour Market stores and one Billa store. In addition, Carrefour has undertaken not to engage in transferred activities until after a significant period of 10 years.

Carrefour announced at the end of 2015 the signing of a purchase agreement for Billa supermarket chain in Romania, the transaction’s value being estimated at 96-97 million euros. By value, this is the third largest transaction on the local retail market after Auchan-Real (the French took over 20 Real hypermarkets) and Lidl - Plus (part of Schwarz group, the Germans from Lidl took over the 107 Plus stores ).

Carrefour currently owns 191 stores nationwide, of which 29 Carrefour hypermarkets, 108 Market supermarkets, 43 Express convenience stores, 10 Contact convenience stores and an online commerce website: www.carrefour-online.ro. They are joined by four other stores operating under the Supeco banner. The French ended financial year 2015 with a turnover of 6.74 billion lei and a profit of 127 million lei, results that rank them second in the top retailers in 2015, after German retailer Kaufland.

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...