ROMANIA: Cosmetic Plant sales, +20% in the first nine months | Progresiv

Cosmetic Plant, one of the most known domestic cosmetics producers, reported in the first nine months of this year a 20% increase in business compared to the same period in 2015, reaching a business of approx. 8.5 million lei (1.88 million euros). However, the volumes of products shipped during this period registered an advance of 14% compared to the same period of the previous year to approximately 960,000 pieces. ROMANIA: Cosmetic Plant sales, +20% in the first nine months

"These significant increases were based on several factors. The expansion of the distribution network and the launch of deliveries to Carrefour hypermarkets, together with expanding the assortment of Cosmetic Plant products to already existing partners and the launching of Lift UP and Miere & Laptisor product ranges at the end of 2015 had a positive impact on results, as well as the launching of the new Cocos beach range this summer", said Susana Laszlo, General Director Cosmetic Plant (photo).

Regarding the company’s future plans, Susana Laszlo pointed out that for full-year she estimates a growing business by 20 percent compared to 2015, to approximately 11 million lei (approximately 2.4 millions euros). Also, for 2017 the company is already working on two new ranges and the facelift of one of the existing.

Cosmetic Plant is one of the best known cosmetics producers in Romania, the business being founded in 1991 in Cluj-Napoca by pharmacist Ileana Mester. Currently, Cosmetic Plant’s portfolio includes over 100 products, divided into 14 wide assortments grouped according to the principal active ingredient (marigold, sea buckthorn, olive oil, Q10 + green tea, argan oil, etc.) or use of the product (solar protection, anticellulite, hair care).

Parc de Retail dezvoltat de K2 Retail Properties, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii
Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de...
Lansarea berii 1923 Un Mit in Auchan Crangasi 5
Noua bere a FC Rapid, disponibilă în premieră în rețeaua Auchan
După lansarea fan shop-ului FC Rapid, a berii Giuleșteana și a vinului oficial al FC Rapid, Povestea Alb-Vișinie, Auchan România continuă...
angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...