ROMANIA: Borsec brand reached an annual volume of 350 million liters | Progresiv

Borsec mineral water, which celebrates 210 years of bottling industry, has reached an annual production of 350 million liters and a market share of 26% in volume - according to Romaqua Group manufacturer, citing data from research company Market Vektor. ROMANIA: Borsec brand reached an annual volume of 350 million liters

In 2015, the group has bottled a total of over 500 million liters of mineral water, soft drinks and beer, and reported sales of 632 million lei. Budgeted turnover for 2016 is 650 million lei.

"We hardly reached the rate of 31.7% (in value, according to research company Market Vektor) and we intend to stick to this position and win new percentages. For this, we continuously invest in bringing technology to date. For example, since 1998 when we launched the first bottled PET mineral water Borsec we have reduced by 30% the plastic bottle grammage”, said Radu Lazaroiu, Managing Director of Romaqua Group, at the anniversary conference Borsec 210 years. He also said that in the 18 years of privately held investments were made about 220 million euros, mainly in technology. The company was privatized in 1998 and currently controlled by two shareholders, Octavian Cretu and Nicolae Palfi.

The manufacturer currently has five factories in Borsec (Harghita county), Stanceni (Mures county), Busteni (Prahova county), Lancram (Alba county) and Bucharest. The latest of these was inaugurated in 2008 in Alba and produces beer under the brands Albacher, Dorfer and Mühlbacher. Last year it produced 100 million liters (1 million hectoliters) of beer. Romaqua Group portfolio also includes mineral waters Aquatique and Stanceni and juices Giusto.

Asked about future plans, Lazaroiu said that it is not considered yet a construction of new factories on a medium-term, such as the next 3-5 years.

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...