Romania, again in the top of best performing countries for Carrefour | Progresiv

French retailer Carrefour continues to grow on the local market, reporting for the third quarter of this year an advance of 7.4% compared to the same period of 2018, up to 561 million euros. In like-for-like terms (excluding new store openings), the retailer increased its business by 2.8%, which is the second most important growth rate at European level, after Poland. Romania, again in the top of best performing countries for Carrefour

Thus, in France, the most important market at European level, the retailer reported a turnover of 9.76 billion euros, down by 0.9% in terms like-for-like, the best dynamics being in the convenience segment (+ 2.7%), while the hypermarket division confirms the downward trend of this format, reporting a decline of 3.6%.

Regarding the company's performance in the European region, excluding France, Carrefour reported revenues of 5.83 billion euros, the markets that were on positive trend in the third quarter being Romania, Poland and Spain. In Poland, the French retailer reported 523 million euros, below the level reported for the local market.

At group level, Carrefour reported revenues of 20.19 billion euros in Q3, up by 2.2%, respectively, 2.3% in like-for-like terms. The largest advance was reported in the Latin America region (+12.8% like-for-like), Argentina being by far the best performing country (+58.7%).

At the end of Q3, Carrefour operated 12,067 stores, of which over 350 locations are on the local market.

tarife SUA Trump China impact schimburi comerciale
Coface: Războiul comercial dintre SUA și China a intrat în ape neexplorate
Escaladarea războiului comercial dintre Statele Unite și China a atins un punct critic, amenințând să perturbe grav comerțul mondial. Tarifele...
economie 2025 estimari FMI reducere estimari Romania
Estimările FMI privind creșterea economică a României, reduse semnificativ
Fondul Monetar Internațional a revizuit estimările privind creșterea economică a României la doar 1,6%, de la 3,3% cât era prognoza din luna...
Sezamo colectare ambalaje SGR, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Sezamo lansează Xtra, un nou program de loialitate
Rohlik Group anunță lansarea Sezamo Xtra, cel mai ambițios program de membru de până acum, care înlocuiește fostul abonament Premium cu un...
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...