REGION: Podravka completes takeover of Slovenian company Žito | Progresiv

Croatian food group Podravka has increased its stake in Slovenian peer Žito to almost 87% after acquiring 35% of shares from minority shareholders. Last month, Podravka acquired a 51.54% stake in Žito from a consortium of shareholders led by state-fund Slovenian Sovereign Holding (SSH) for 33 million euros. The Croatian company will pay a further 22.6 million euros for the shares acquired. REGION: Podravka completes takeover of Slovenian company Žito

The takeover will make Podravka a leading supplier in the Slovenian food market with combined annual revenue of 119 million euros. Podravka will enable Žito to expand to other markets where the Croatian company is present, while the Slovenian market will become one of its most important.

The main activities of Žito are the production of bakery, confectionary and milled products, frozen foods, candy, chewing gum, chocolate, biscuit pastry, pasta, spices, tea, rice and retailing. Its main brands are Zlato polje, Maestro, Natura, Gorenjka, 1001 cvet and Šumi.

The Slovenian company generated sales revenues of 82.3 million euros in the first nine months of 2015 (+0.7% y/y), while net profit dropped by 10.7% to 1.9 million euros. Its products are exported to 31 European countries, as well as to Canada, USA and Japan.

The sale of Žito is only the latest instance of a major Slovenian food and beverage industry company being acquired by a foreign investor in recent years. (www.esmmagazine.com)

Parc de Retail dezvoltat de K2 Retail Properties, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii
Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de...
Lansarea berii 1923 Un Mit in Auchan Crangasi 5
Noua bere a FC Rapid, disponibilă în premieră în rețeaua Auchan
După lansarea fan shop-ului FC Rapid, a berii Giuleșteana și a vinului oficial al FC Rapid, Povestea Alb-Vișinie, Auchan România continuă...
angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...