REGION: Grocery sales growth to accelerate in Central Europe - PMR | Progresiv

The grocery market in Central Europe is expected to witness accelerated growth over the next few years, after years of stagnating or marginal increases.  The forecast, part of a new report by PMR, also expects growth across all markets in the region, although with significant variance. The growth is expected to be driven mainly by Poland (the largest regional market) and Bulgaria, which will see the fastest value gains in the region.  REGION: Grocery sales growth to accelerate in Central Europe - PMR

PMR said the regional market will see hypermarkets declining in popularity in the near future, with smaller stores (mainly c-stores and discounters) reaping the benefits. This trend will be stronger in some countries (Czech Republic, Hungary) compared to others (Slovakia, Romania), but will generally affect all the players active in this channel. Discounters in these markets have already gained significant market share, but convenience retailers have just started to develop. However, PMR says the convenience channel has huge growth prospects because it requires relatively small spaces and low initial investments, which makes it perfect for development through franchising. Moreover, convenience stores can expand to rural areas, which will help in countries such as Poland and Romania, where a significant proportion of citizens live in such areas.

Additionally, online sales are expected to develop very rapidly, as the number of online stores that offer grocery items is increasing and due to the entry of the largest players in this channel. PMR expects the market’s growth in the next few years to be driven by the top grocers launching online stores, as well as increasing their range.

The report also noted that one factor that could limit the growth potential of some markets is government influence, which has already affected the Hungarian retail industry and may see the new Polish government also implement new regulations. (www.kamcity.com)

Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin...
Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...