REGION: Food giant Nestle challenging regional crises | Progresiv

Reorganized geographically at the beginning of the year, Nestle is challenging a number of regional problems, as the confectionery giant bids to remain strong in the Russian market despite the depreciation of the ruble, while it also continues its business in war-torn Syria, according to Nestle executive Luis Cantarell.  REGION: Food giant Nestle challenging regional crises

“Of course, the war in Syria has added difficulties and affected our business, but our products are still there,” Cantarell told the Daily News in an interview in Istanbul, as he also elaborated on the new organizational structure of the company, including himself as Zone Director for Europe, Middle East and North Africa (EMENA), launched Jan. 1.
The company used to have a factory in Syria but it was bombed, he said. Now the distributors are handling the delivery process. 

Russia also stands as a volatile market, according to Cantarell, but he is still confident. “Russia is an important market for us. We grew there last year. We had good results. Now the market is more volatile,” he said, citing the ruble’s devaluation and a fall in consumer confidence. “Our culinary, confectionary and coffee brands are very well-rooted in the country. We expect our brands to keep the share and continue growing in 2015 in a more volatile market,” he said. (www.hurriyetdailynews.com)

Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin...
Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...