Red Bull sees sales rise 9.5% in 2019 | Progresiv

Energy drinks firm Red Bull posted group sales of 6.07 billion euros last year, a 9.5% increase on the previous year. Red Bull sees sales rise 9.5% in 2019

The company sold 7.5 billion cans of its iconic energy drink in 2019, which was a 10.4% volume sales increase on 2018.

'Sales quantity, turnover, productivity and operating profit were further increased and represent record figures in the history of the company,' Red Bull said in a statement.

The company said that it saw 'exceptional' sales growth in India, which was up 37%, Brazil, which saw 30% growth, and Africa, which rose by 25%.

In addition, established markets such as Germany (+15%), Austria (+12%), Eastern Europe (+12%) and the USA (+9%) also saw strong growth.

Brand investment as well as 'consistent cost management' were also cited as reasons for the group's positive performance.

'Our growth and investment plans for the 2020 financial year are also very ambitious, providing for a continuation of the positive development to date and – as it is customary at Red Bull – being financed from operating cash flow,' it added.

As of the end of 2019, Red Bull employed 12,736 people across 171 countries. (www.esmmagazine.com)

Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...