Purcari producer, 25% growth in business in H1 | Progresiv

Wine producer Purcari Wineries reported revenues of 87.8 million lei for the first six months of the year, marking an advance of 25% compared to the first half of 2018. In terms of net profit, the company registered an increase of 35%, to the threshold of 21.1 million lei. Purcari producer, 25% growth in business in H1

"The first two months with the Purcari team were extremely satisfactory. I am impressed by what I have found here, but also by the immense potential we still have in front of us. As we continue to grow the company, we set very ambitious goals and the results for first semester are a proof of the significant efforts made by the team. We do not intend to slow down this pace”, added Eugen Comendant, Purcari Wineries Operational Director.

Poland contributed most to the growth, reporting a 47% increase in business, as a result of improved Bostavan brand performance. "We continue to focus on the renewal of the Bostavan range, increasing by 30% in all markets, for the benefit of our partners and consumers", is stated in the financial report published by the company.

Purcari Wineries was founded in 1827 and operates four production platforms in Romania and Moldova. The group is a leader in the premium wine segment in Romania, with a 30% share and the largest wine exporter in Moldova, delivering in over 30 countries. In 2018, the company reported business of 169 million lei, an increase of 19% and a net profit of 46 million lei, marking an advance of 58% compared to the previous year, according to the financial report published by the company.

Parc de Retail dezvoltat de K2 Retail Properties, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
K2 Retail Properties accelerează investițiile în orașele mici și mijlocii
Cu un portofoliu de 24 de parcuri de retail, dintre care 14 în curs în dezvoltare, pentru care a fost alocat un buget de investiții de peste 36 de...
Lansarea berii 1923 Un Mit in Auchan Crangasi 5
Noua bere a FC Rapid, disponibilă în premieră în rețeaua Auchan
După lansarea fan shop-ului FC Rapid, a berii Giuleșteana și a vinului oficial al FC Rapid, Povestea Alb-Vișinie, Auchan România continuă...
angajati loc de munca
Deloitte: Asistăm la o estompare accelerată a granițelor tradiționale dintre funcții, industrii și forme de muncă 
Angajatorii din România (66%) consideră că ajustarea structurii organizației pentru a echilibra agilitatea și flexibilitatea necesare...
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colruyt vinde 81 de magazine din Franța către proprietarul Intermarché
Retailerul belgian Colruyt Group intenționează să vândă 81 de magazine din Franța către Groupement Les Mousquetaires, proprietarul...
consum bere la meciuri de fotbal studiu Reveal Marketing Research
Studiu: Berea, strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor
Berea este strâns asociată cu fotbalul în percepția românilor - aceasta este concluzia unei cercetări de piață realizate de Reveal Marketing...
Lidl : 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl: 18 cooperative agricole livrează roșii în toate magazinele din România
Lidl România anunță că, începând cu 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători...