Profit net de peste 55 milioane de euro pentru European Food in 2013 | Progresiv

European Drinks, European Food si Scandic Distilleries - companiile producatoare de prodse alimentare, bauturi alcoolice si racoritoare care formeaza Grupul European Drinks detinut de fratii Ioan si Viorel Micula – au inregistrat anul trecut afaceri cumulate de 712 milioane de lei (161 milioane euro), in scadere cu 9% fata de cifra de afaceri obtinuta de cele trei companii in 2011, an pentru care sunt disponibile rezultatele financiare ale companiilor la Ministerul Finantelor. Profit net de peste 55 milioane de euro pentru European Food in 2013

Dintre cele trei companii, singura care a obtinut profit in 2013 a fost European Food, care a avut un rezultat net de 245,7 milioane de lei (55,6 milioane euro) la o cifra de afaceri de 360,8 milioane de lei (81,6 milioane euro). Cel mai probabil profitul nu a fost realizat din operatiunile curente ale companiei care produce preponderent bere si dulciuri, ci in urma castigarii procesului de arbitraj de la Centrul International pentru Solutionarea Disputelor privind Investitiile din Washington, care a obligat Statul Roman la plata unor despagubiri de circa 250 de milioane de dolari ca urmare a revocarii unor facilitati acordate pe o perioada de 10 ani oamenilor de afaceri Ioan Micula si Viorel Micula, in calitate de investitori cu cetatenie suedeza.

In schimb producatorul de bauturi racoritoare si apa minerala European Drinks a avut, in 2013, o pierdere de 34,2 milioane de lei la afaceri de 299,7 milioane de lei, iar Scandic Distilleries, care produce bauturi alcoolice spirtoase, a raportat un rezultat negativ de 2,6 milioane de lei la o cifra de afaceri de 51,5 milioane de lei.

Totodata, numarul total de angajati al celor trei companii din Grupul European Drinks a scazut cu aproape 750 de persoane in 2013 comparativ cu 2011.

unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...