Produsele din ciocolata in cataloagele promotionale | Progresiv
Produsele din ciocolata sunt un segment prezent activ in cataloagele promotionale. Ele au reprezentat in ultimii doi ani aproximativ 58% din totalul dulciurilor promovate pe acest canal.
Produsele din ciocolata care au cele mai multe aparitii in cataloagele promotionale sunt bomboanele de ciocolata, acestea fiind urmate de tablete si de figurinele din ciocolata. Cel mai putin promovata este ciocolata tartinabila. In comparatie cu anul 2008, in 2009 nu au existat schimbari semnificative in ceea ce priveste ponderea tipurilor de ciocolata in cataloage.
Magazinele unde sunt promovate cel mai mult produsele din ciocolata in pliantele promotionale sunt hypermarketurile, urmate de magazinele tip cash&carry. Comparativ cu anul 2008, in 2009 a scazut ponderea acestui tip de produse in supermarketuri, in favoarea discounterilor, care au promovat in ultimul an cu 10% mai multe produse din ciocolata. Produsele din ciocolata sunt promovate in cataloagele promotionale mai mult in perioadele sarbatorilor, respectiv in lunile aprilie – mai si noiembrie – decembrie.
Preturile produselor din ciocolata au avut o evolutie diferita in functie de fiecare subcategorie de produse.Astfel, pretul tabletelor de ciocolata a crescut cu aproximativ 18%, iar cel al ciocolatei tartinabile cu aproximativ 13%. In schimb, categoria batoanelor de ciocolata a avut o scadere a pretului mediu de aproape 40%, in timp ce pretul mediu al bomboanelor a scazut si el cu patru procente.
Marcile private au reprezentat in ultimii doi ani aproximativ 3 – 4% din produsele pe baza de ciocolata prezente in cataloagele promotionale. Acesta este un procent asemanator cu al altor categorii de produse.





