Prioritatile managerilor din retail si FMCG | Progresiv
Companiile din retail si FMCG continua sa lupte impotriva efectelor crizei financiare dar, cu toate acestea, refuza sa renunte la indeplinirea responsabilitatilor sociale si de mediu. Consumer Goods Forum a publicat, in luna aprilie, un studiu care releva prioritatile a 345 de factori de decizie din industria globala de retail si FMCG.
Realizat de doua ori pe an, studiul afirma ca, desi mediul economic si modificarea obiceiurilor de consum raman principala ingrijorare a peste jumatate din respondenti, responsabilitatea corporativa a urcat in topul prioritatilor, de pe locul trei pe locul doi in 2010.
Si mediul competitiv devine din ce in ce mai preocupant. Plasarea sa pe locul al treilea pe agendele managerilor indica faptul ca atat producatorii, cat si comerciantii realizeaza urgenta de a fi din ce in ce mai buni intr-un climat caracterizat de restrangere a cheltuielilor. Securitatea alimentara este o alta prioritate a industriei, in 2010, reflectand importanta acordata castigarii increderii consumatorilor in aceasta zona.
Relatiile comerciant – furnizor, incluzand aici aspecte precum costurile de trade, preturile si colaborarea, raman pe locul al cincilea in clasamentul general. Totusi, exista diferente notabile intre importanta pe care i-o acorda retailerii si furnizorii. In timp ce retailerii plaseaza relatia cu furnizorii pe locul opt in lista prioritatilor lor, pentru producatori aceasta este prioritatea numarul doi.
Aceasta diferenta reflecta faptul ca pretul ramane de importanta cruciala pentru furnizori pentru a-si pastra competitivitatea si pentru a continua sa le ofere clientilor preturi adecvate perioadei de criza.
Comentand rezultatele studiului, Directorul The Consumer Goods Forum, Jean-Marc Saubade, a spus. „Aceste concluzii demonstreaza ca, pusa in fata unei mentalitati de discount care va dura si dupa recesiune, industria bunurilor de larg consum a indentificat oportunitatea majora de a seduce din nou consumatorii. Acestia asteapta acum calitate foarte buna la preturi foarte mici, iar modalitatea de a le raspunde asteptarilor este accentul pe inovatie, atat din partea marcilor, cat si din partea comerciantilor. In egala masura, este incurajator sa vedem ca responsabilitatea corporativa nu numai ca a rezistat presiunilor economice, dar chiar a urcat in topul prioritatilor in acest an, dovada ca va continua sa influenteze in continuare, semnificativ, agendele companiilor”.
The Consumer Goods Forum este o retea globala independenta, care include CEO si directori seniori de la circa 650 de retaileri, producatori si furnizori de servicii din 70 de tari.
Forumul a fost creat in iunie 2009 prin contopirea CIES - The Food Business Forum, GCI - Global Commerce Initiative (GCI) si Global CEO Forum.
Forumul este condus de un Board de Directori, care include un numar egal de producatori si comercianti, si un presedinte. Companiile membre ale acestei organizatii au o cifra anuala de afaceri de peste 2,1 trilioane de euro.
Mandatul acestui organism este de a identifica pozitii si solutii comune in probleme strategice care afecteaza industria bunurilor de larg consum. Forumul are sediul central la Paris si birouri regionale la Washington D.C., Singapore, Tokyo si Shanghai.
Detalii pe www.theconsumergoodsforum.com