POLAND: Makro launches Ultra Fresh Optimisation project | Progresiv

Polish cash&carry division of Metro group has launched its Ultra Fresh Optimisation (UFO) program. The main objective is the development, standardization and implementation of best–in-class merchandising solutions across its Ultra Fresh Department, consisting of Meat, Fish and Fruits & Vegetables. POLAND: Makro launches Ultra Fresh Optimisation project

The Ultra Fresh category is one of its key traffic drivers, especially amongst HoReCa customers. Poland is the 11th country to take part in the UFO project including - Spain, Croatia, Netherlands and China. The two-week trial has run in Makro’s flagship store in Warsaw since February. The project recommendations will be implemented across network of stores by the end of February 2016.

The main characteristics of the UFO project: department layout changes, lowering of shelving units, expansion of Bio products assortment, expansion of fresh fish assortment, relocation of category manager’s post to improve communication with customers, new signage for ease of department navigation and general department revamp and improvement of light and decoration.

This will be second major department overhaul at Makro stores in Poland during last three years. In 2014, the retailer rolled out its new Non Food department under “5 Worlds” branding. (www.kantarretailiq.com)

Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image vrea să asigure stabilitate prin angajamentele propuse pentru preluarea Profi
Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba...
risipa alimentara legislatie actualizata de Guvern
Munch a salvat de la risipă trei milioane de pachete cu mâncare, la nivel de grup
Munch, aplicație care ajută la reducerea risipei alimentare, a atins un nou reper important: salvarea a trei milioane de pachete de mâncare de la...