Podravka turns to direct distribution in IKA | Progresiv

After a 7-year partnership with Whiteland, Podravka d.d. turns to direct distribution in the large retail chains present on the local market. As for the independent retail channel, Podravka remains in partnership with Whiteland distributor. Podravka turns to direct distribution in IKA

"This decision comes as a desire to develop Podravka business on the Romanian market by establishing strategic partnerships with modern trade customers. This channel generates about 65% of our sales. With this change, Podravka International has increased its team with 10 employees, reaching 22 employees since January and we have a team dedicated to the modern trade channel”, explains Cristina Ghiurluc, Commercial Director within Podravka.

As for the independent retail channel, where Podravka is present in about 5,000 points of sale, the company remains in partnership with Whiteland distributor.

"For this year, we intend to keep the business at the same level as 2019, but we also plan to expand our presence in regions with significant growth. Innovation and rapid delivery of products in the market are key elements of our strategy. At the same time, we continue to invest in state-of-the-art science and technology to meet the growing expectations of consumers, with new offers and products”, added Cristina Ghiurluc.

Podravka has been present on the Romanian market for 20 years and owns brands like Vegeta and Eva in its portfolio.

Carrefour renunță la aproape 1.000 de angajați în Franța
Carrefour vinde nouă magazine în Franța ca parte a înțelegerii de preluare Cora și Match
Carrefour a semnat acorduri de vânzare pentru nouă dintre magazinele sale din Franța, valoarea tranzacțiilor fiind estimată la aproximativ 70 de...
Daniel_Boangiu_CEO_Smart_ID
Smart ID Technology preia divizia Business Solutions de la HTSS
Smart ID Technology, companie românească specializată în soluții de automatizare end-to-end, anunță achiziția diviziei Business Solutions din...
CFA România: Inflația va rămâne ridicată pentru cel puțin încă un an
Alimentele, cu peste 7% mai scumpe decât în vara anului trecut
Prețurile alimentelor continuă să crească, arată datele Institutului Național de Statistică, ajungând în luna iunie a acestui an cu 7,36%...
Ferrero Rocher preia Kellogg, într-o tranzacție de 3,1 miliarde de dolari. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Ferrero Rocher preia Kellogg, într-o tranzacție de 3,1 miliarde de dolari
Grupul italian Ferrero Rocher anunță achiziționarea producătorului american de cereale Kellogg, pentru care va plăti 3,1 miliarde de dolari....
METRO Cash&Carry continuă expansiunea atât în proximitate, cât și pe formatul mare. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
METRO Cash&Carry continuă expansiunea atât în proximitate, cât și pe formatul mare
Retailerul cash&carry METRO intenționează să deschidă în următorii ani încă trei magazine de mari dimensiuni, care vor completa rețeaua...
evolutia economiei blocului comunitar
Moody's: Deficitul fiscal al României, 7,8% din PIB în 2025 dacă măsurile fiscal - bugetare sunt implementate integral 
Agenția internațională de rating Moody's estimează că deficitul fiscal al României putea ajunge la 7,8% din PIB în 2025 și 6,1% din PIB în...