P&G tops expectations with strong Q4 | Progresiv

Procter & Gamble has reported better-than-expected growth for its fiscal fourth quarter, and said it expects further improvement in the current fiscal year. P&G tops expectations with strong Q4

For the three months to 30 June, sales were down 2.7% to 16.1 billion, the eighth straight quarter they have fallen, but higher than what analysts were expecting. Net profit, meanwhile, more than tripled to 1.95 billion, largely due to the lack of a one-off charge related to its Venezuela business last year.

The group said its results were helped by higher demand, the sale of non-core brands, and improved results in key markets such as China.

For the fiscal year ending June 2017, the group now expect sales to grow by 1%, with underlying sales forecast to grow by 2%.  It also expects to benefit immediately from its plan to save up to 10 billion over the next five years, adding that it will invest a significant portion of the savings to drive revenue growth.

P&G also revealed that it will increase advertising spending this year, with most of it going towards in-store programmes and trials.  It will also push more promotions to attract customers new to certain categories, such as boys who are beginning to shave. (www.kamcity.com)

angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image vrea să asigure stabilitate prin angajamentele propuse pentru preluarea Profi
Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba...