Pepsi blends coffee and cola to create new Pepsi Café beverage | Progresiv

PepsiCo is releasing a new blended coffee and cola beverage called Pepsi Café, which it promises will deliver an ‘unexpected, delicious caffeine kick’. Pepsi blends coffee and cola to create new Pepsi Café beverage

Pepsi Café will go on sale in the US in April 2020, and the drink will feature a blend of Arabica coffee and Pepsi cola. The range will initially feature two flavours: original and vanilla.

According to PepsiCo, Pepsi Café has nearly double the amount of caffeine than a regular Pepsi cola, and will be available in 12oz slim cans for ‘an easy pick-me-up’.

Pepsi Café is not the brand’s first entry in the cola and coffee space, as the company launched Pepsi Kona in 1996, a release that PepsiCo terms ‘ahead of its time’.

However, PepsiCo claims that the increased popularity of ready-to-drink iced coffee drinks among today’s consumers paved the way for a new product in this space.

Todd Kaplan, vice-president of marketing, Pepsi said: “We know that the consumers today are looking for products that meet the needs of energy, indulgence, and refreshment during that afternoon pick-me-up occasion.

“Pepsi, we’ve known the potential of blending cola and coffee for years and after striking the perfect balance, we cannot wait to introduce Pepsi Café to the US next year.

“We are confident that cola fans, iced coffee drinkers and anyone in need of an extra caffeine boost will love the unexpected flavour medley of roasted coffee infused into the refreshing, crisp flavour of Pepsi.” (www.foodbev.com)

Mondelēz International investește în platforma europeană de agricultură regenerativă eAgronom, de care vor beneficia și fermierii români. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Mondelēz International investește în platforma eAgronom, de care vor beneficia și fermierii români
Mondelēz International a anunțat că platforma sa de investiții de impact, Sustainable Futures, a realizat o investiție în eAgronom, o companie...
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate
Doar jumătate dintre consumatorii români citesc în mod frecvent etichetele produselor înainte de cumpărare, însă peste 80% nu știu care sunt...
Aproape 384 milioane de ambalaje SGR, colectate în luna martie. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Aproape 384 milioane de ambalaje SGR, colectate în luna martie
Aproximativ 75% din ambalajele de băuturi puse pe piață de către producători și distribuitori în luna martie a acestui an au fost colectate...
Sergiu Diaconu CEO Dulcinella Grup Romania despre noile divizii de business Dulcinella detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Dulcinella Group vrea o rețea națională de locații angro
Rețeaua de cofetării și patiserii Dulcinella România vrea o rețea națională de locații angro care va dezvolta partea de distribuție și va...