Pe locuri, fiti gata... | Progresiv
Multi dintre dumneavoastra sunteti acum in fata unor decizii privind planificarea actiunilor tactice si a bugetelor de business pentru 2013. Desi sunt multe semne de intrebare privind fiscalitatea, cursul de schimb si evolutia contextului european anul viitor, jocurile trebuie facute inca de pe acum.
In discutiile cu managerii companiilor din industrie, intrebarea „Ce prognoze de consum aveti pentru anul viitor?” pare cea mai grea dintre toate. I-am adresat-o si directorului de marketing al producatorului Ursus, Mihai Barsan (intervievat pentru numarul curent al revistei), iar raspunsul sau a fost foarte concludent pentru starea de spirit a managerilor din industrie: „Speram sa se mentina trendurile actuale, insa suntem pregatiti sa ne ajustam planurile in functie de ceea ce se va intampla pe piata”. Cu toate acestea, pentru el directia este clara: „Ca sa cresti, trebuie sa inovezi”.
Oricat de greu pare acum anul 2013, dupa seceta care a compromis multe culturi in acest an, cred ca stabilirea unui target ambitios de crestere a vanzarilor este un mind-setting sanatos pentru orice manager sau proprietar de business, indiferent ca vorbim de o multinationala sau de un operator de magazin alimentar de cartier. Ramane insa intrebarea: „Cum?”, iar de aici urmeaza partea cea mai grea.
Sunt manageri care au experimentat recesiuni prelungite si piete cu consum in stagnare multi ani la rand si care, in acest context, au adus cresteri in vanzari. Cred ca nu este gresit sa ne uitam la ei, chiar daca activeaza in medii diferite de cel din Romania.
Pentru a gasi raspunsuri la intrebarea „Cum?”, cred ca este importanta si o retrospectiva a pietei, o analiza a schimbarilor de trenduri care s-au conturat pe piata in ultimii ani. De asemenea, consider ca este un progres pentru piata locala impartasirea rezultatelor unor proiecte care au adus cresteri, intre furnizori si retaileri. Nu in ultimul rand, consider foarte benefica interactiunea cu oamenii din aceeasi industrie care, chiar daca activeaza pe categorii diferite, pot avea puncte de vedere relevante referitoare la businessul dvs. Uneori, lucrurile se vad mai clar din afara, judecand obiectiv.
Am plecat de la toate aceste idei atunci cand am stabilit continutul evenimentului Trade Round Table, cea mai mare conferinta a toamnei din sectorul FMCG. Pe 31 octombrie, va invitam sa descoperiti idei noi si sa aflati informatii noi despre retail si consumator de la speakeri de top din industria locala si de la cei doi invitati speciali din afara tarii. La final, tine doar de dvs. sa transformati ideile noi in oportunitati de vanzare. Ne vedem la TRT!





