Panovia investeste peste 1,5 mil. euro in tehnologie vizand astfel exportul | Progresiv
Producatorul de patiserie congelata investeste peste 1,5 milioane de euro intr-o noua linie tehnologica total autimatizata. Banii provin de la Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala (FEADR), iar lucrarile la noul proiect au demarat in septembrie 2011 si se vor finaliza anul acesta.
“Ne propunem sa devenim lideri pe piata patiseriei congelate, luand in considerare pozitia actuala pe piata a Panovia si strategia noastra de dezvoltare. Odata cu noua investitie vom putea produse complexe, pe care le vom comunica la momentul oportun, cu care sa mergem si catre export. In plus, in momentul in care facem acest pas cu siguranta vom avea un plus fata de producatorii locali si ne vom bate de la egal la egal cu importatorii. Volumic, productia va creste cu 40% in anii imediat urmatori”, a declarat Sabin Martoiu, director general Panovia.
Prezenta pe piata patiseriei congelate de la inceputul lui 2005, odata cu finalizarea unei investitii de circa doua milioane de euro, compania Panovia a inregistrat anul trecut o crestere cu 30% a productiei. Din perspectiva cifrei de afaceri, compania a inregistrat cresteri anuale de doua cifre in ultimii ani, ajungand in 2011 la nivelul de 3 milioane de euro.
Panovia produce si distribuie produse de patiserie si panificatie congelata pentru segmentul retail si HoReCa la nivel national, iar portofoliul sau cuprinde trei marci cunoscute: Morarita, Ema si Panovia.
Materiile prime de baza folosite sunt produse in Romania de catre producatori de top. Anumite premixuri sunt importate direct, pentru unele dintre ele, compania avand chiar exclusivitate.
Portofoliul de produse Panovia este grupat in functie de segmentul de piata si de distribuitori. Astfel, pentru retail, compania produce: aluat foietaj, foi de placinta, saleuri cu susan si mac - marca Morarita; strudel cu mere, fructe de padure, branza si visine; minipateuri cu mere, fructe de padure, branza si telemea - marca Ema. Pentru clientii profesionali, compania ofera: patiserie (strudele, minipateuri), viennoiserie (croissant, pain au chocolat, melci) si brutarie (baghete, chifle) marca Panovia.
Momentan, produsele Panovia sunt destinate in prezent exclusiv pietei interne, insa incepand cu anul viitor, compania si-a propus sa onoreze si solicitarile pentru export, venite deja din Europa, din Tarile arabe si Orientul Mijlociu.





