NORTHERN EUROPE: Orkla enters into agreement with PepsiCo | Progresiv

Orkla ASA has signed an agreement with PepsiCo to become the primary go-to-market partner for PepsiCo's juice, cereals, and snacks products in the Nordics, including the brands Tropicana, Quaker, and Lay's. NORTHERN EUROPE: Orkla enters into agreement with PepsiCo

The move expands Orkla's partnership with PepsiCo in the Nordics. Orkla began sales of Tropicana juice in Sweden and Denmark in January, 2015 followed by Finland in April. The new agreement also covers Tropicana in Norway, as well as Quaker in the Nordics, and PepsiCo's snacks in Norway, Sweden, and Finland.  

"We are delighted that PepsiCo has chosen Orkla as their primary go-to-market partner for their juice, cereals, and snacks products in the Nordics.The distribution agreement with PepsiCo is an important step for Orkla in order to become a leading branded consumer goods company. Partnering with PepsiCo's global brands, Orkla will build stronger presence in the breakfast market and the snacks category," says Peter A. Ruzicka, President and CEO of Orkla ASA.  

Björn Bernemann, General Manager for PepsiCo Nordics, adds: "The Nordic markets are very important for PepsiCo and the announcement of our partnership with Orkla marks a step-change for our business. Since we began operations here more than 25 years ago, we've gone from strength-to-strength and today we see many more growth opportunities for our brands. In Orkla we have found a partner with shared values, a complementary portfolio and an excellent go-to-market organisation. Together we are perfectly positioned to drive growth in the Nordics."  

PepsiCo's juice, cereals, and snacks portfolio, including attractive brands like Tropicana, Quaker, and Lay's, holds a strong position in the market.  

Under the new agreement which takes effect 1 January 2016, Orkla Foods will manage sales of Tropicana and Quaker, while Orkla Confectionery & Snacks will cover PepsiCo's snack brands.  

Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image vrea să asigure stabilitate prin angajamentele propuse pentru preluarea Profi
Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba...
risipa alimentara legislatie actualizata de Guvern
Munch a salvat de la risipă trei milioane de pachete cu mâncare, la nivel de grup
Munch, aplicație care ajută la reducerea risipei alimentare, a atins un nou reper important: salvarea a trei milioane de pachete de mâncare de la...