In nici trei ani, marcile private au ajuns pe primul loc in volum vanzari | Progresiv

La inceputul lui 2009, datele de retail audit pozitionau marcile private si exclusive pe locul cinci in ceea ce priveste volumul de pasta de tomate vandut, insa dupa nici trei ani aceste produse au castigat cota de piata ajungand sa fie in fruntea clasamentului producatorilor. Astfel, in perioada decembrie 2010 – iulie 2011, marcile private si cele exclusive detineau, alaturi de Sahprod Meteor, West Food Industrz, European Food si Saha, aproape 60% din volumul produselor vandute pe aceasta categorie. In nici trei ani, marcile private au ajuns pe primul loc in volum vanzari

Este adevarat ca fenomenul a fost alimentat si de contextul economic care a fortat consumatorii sa se indrepte spre variante mai ieftine, in timp ce conservarea legumelor a redevenit o activitate casnica pentru multi consumatori, mai ales din urbanul mic. Pe langa favorizarea dezvoltarii produselor marca privata, acest downtrading generalizat s-a mai manifestat si printr-o slabire a gradului de consolidare al categoriei, lucru pe care il putem observa prin faptul ca atat ponderea principalilor cinci jucatori, cat si a principalelor cinci marci a scazut simtitor in ultimii ani. Este o problema cu care se confrunta in general categoriile unde notorietatea brandului nu este un criteriu de achizitie important.

In topul primelor cinci marci se regasesc Sultan, Olympia, Regal, Defne si Merve care cumuleaza 44,3% din volum vanzari in perioada decembrie 2010 – iulie 2011.

In ceea ce priveste canalele de distributie, reprezentantii retailului modern – hypermerketurile, supermarketurile si discounterii – au depasit pragul de 50% atat in volum vanzari, cat si in valoare, cu 58,1% si, respectiv, 51,3%. Ei sunt urmati de magazinele alimentare medii, cu spatiu de vanzare intre 20 si 40 mp, prin intermediul carora se vand 19,3% din volumele categoriei.

Categorii cu potential de asociere la raft:

-  condimente;
-  ketchup;
-  baze pentru mancaruri;
-  paste.

Carrefour renunță la aproape 1.000 de angajați în Franța
Carrefour vinde nouă magazine în Franța ca parte a înțelegerii de preluare Cora și Match
Carrefour a semnat acorduri de vânzare pentru nouă dintre magazinele sale din Franța, valoarea tranzacțiilor fiind estimată la aproximativ 70 de...
Daniel_Boangiu_CEO_Smart_ID
Smart ID Technology preia divizia Business Solutions de la HTSS
Smart ID Technology, companie românească specializată în soluții de automatizare end-to-end, anunță achiziția diviziei Business Solutions din...
CFA România: Inflația va rămâne ridicată pentru cel puțin încă un an
Alimentele, cu peste 7% mai scumpe decât în vara anului trecut
Prețurile alimentelor continuă să crească, arată datele Institutului Național de Statistică, ajungând în luna iunie a acestui an cu 7,36%...
Ferrero Rocher preia Kellogg, într-o tranzacție de 3,1 miliarde de dolari. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Ferrero Rocher preia Kellogg, într-o tranzacție de 3,1 miliarde de dolari
Grupul italian Ferrero Rocher anunță achiziționarea producătorului american de cereale Kellogg, pentru care va plăti 3,1 miliarde de dolari....
METRO Cash&Carry continuă expansiunea atât în proximitate, cât și pe formatul mare. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
METRO Cash&Carry continuă expansiunea atât în proximitate, cât și pe formatul mare
Retailerul cash&carry METRO intenționează să deschidă în următorii ani încă trei magazine de mari dimensiuni, care vor completa rețeaua...
evolutia economiei blocului comunitar
Moody's: Deficitul fiscal al României, 7,8% din PIB în 2025 dacă măsurile fiscal - bugetare sunt implementate integral 
Agenția internațională de rating Moody's estimează că deficitul fiscal al României putea ajunge la 7,8% din PIB în 2025 și 6,1% din PIB în...