New management changes at Coca-Cola Romania | Progresiv

The Coca-Cola Company continues to promote Romanians internationally with a new strategic move. Starting this fall, Alina Bucelea is the new Performance Insights Director for Central and Eastern Europe. New management changes at Coca-Cola Romania

Alina's appointment to the new position comes after a five-year term in the position of Commercial Strategy Manager of Coca-Cola Romania, which will be taken over by Bosko Popeskov. From the new position, Alina will use her experience to redesign performance systems at regional level, integrating and analyzing all the key business indicators, while also helping management team members to have a correct understanding of performance by developing innovative perspectives.

Alina Bucelea joined the Coca-Cola System 19 years ago, at Coca-Cola HBC Romania, within the Trade Marketing and Research departments, and 6 years later she made the move to Coca-Cola Romania, where she was Planning Manager for Romania and Bulgaria, then holding several positions with responsibilities on the research side for the Adriatic & Balkan region and on the Strategy & Insights part for Romania.

Bosko Popeskov is the new Commercial Strategy Manager of Coca-Cola Romania. Bosko has previously worked at Procter & Gamble Switzerland in Geneva, where he has held several positions in Strategy & Insights for the past 10 years.

The new Commercial Strategy Manager of Coca-Cola Romania studied engineering at the University of Belgrade.

In Romania, Coca-Cola owns and operates on its own system, including all links necessary for the production and distribution of products to consumers. Locally, the System consists of Coca-Cola Romania (a subsidiary of The Coca-Cola Company, the owner of registered trademarks) and its partner, Coca-Cola HBC Romania, which bottles and distributes Coca-Cola products.

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...