A new General Manager for JTI Romania | Progresiv

Evgeny Nikolsky is the new General Manager of JTI Romania, Moldova and Bulgaria. He replaces Mark Rock, who will continue to manage JTI Germany. A new General Manager for JTI Romania

Evgeny Nikolsky joined JTI (Gallaher) in 2001, on the sales team in Kazakhstan. Since then, he has continued to develop his career and experience in brands and trade marketing, becoming Sales Director in this country, in 2009. In 2014, he moved to Russia to manage the Megapolis distributor, after which he became Sales Director in JTI Russia. In 2016, he returned to Kazakhstan, under the leadership of JTI, and from 2018, he also coordinated the JTI activity in Central Asia and Mongolia.

“JTI has entered the third decade of existence in this country and I believe that Romanians should be proud of their achievements, highly appreciated and recognized in the JTI group. We reached over 28% market share, and in 2019 we also entered the category of products with low risk potential, with Logic Compact. We export over 70% of the production of the Bucharest factory, in almost 50 countries worldwide. JTI has a solid reputation, due to the company's involvement in the community life, being a reliable partner of the Romanian authorities. So we have every reason to continue to invest locally, in our people and brands”, said Evgeny Nikolsky.

JTI started its operations in Romania in 1993 (as R.J. Reynolds) and was one of the first multinational companies established locally. JTI has over 1,200 employees working in its headquarters in Bucharest, in the factory and in the sales offices throughout the country.

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...