NETHERLANDS: Danone investing 240 million euros on new baby milk powder plant | Progresiv

Danone announced that it is investing 240 million euros to build a new plant for its Early Life Nutrition business. With this investment, Danone will capitalize on strong and growing demand for its international early life nutrition brands, including Aptamil and Nutrilon, for both standard and specialized products. The state-of-the-art facility will be built in Cuijk in the Netherlands, and will start production in late 2017. NETHERLANDS: Danone investing 240 million euros on new baby milk powder plant

This new plant is Danone’s largest investment in its European production capabilities, and will double its capacity in the Netherlands. Output will be exported to more than 80 countries worldwide. Felix Martin Garcia, Executive Vice President of the Danone Nutricia Early Life Nutrition division said: “Building our new production plant in Cuijk is a major step for Danone and Nutricia. It will give us the capacity we need to meet rising demand for our early life nutrition products, and is consistent with our 2020 roadmap calling for strong, profitable and sustainable growth. We are also delighted to be making this investment in the Netherlands, where our Nutricia brand has had a proud heritage stretching back over more than 100 years.”

The Cuijk location was chosen to capitalize on the expert know-how of current staff, and for the site’s proximity to Danone’s Research & Development center in Utrecht, which is the company’s global hub for research dedicated to early life nutrition and advanced medical nutrition. The new facility incorporates state-of-the-art technologies and will meet Danone’s targets for sustainability, offering very high energy efficiency and complying with the strictest CO2 emission standards.

Danone has been supported in this process by a team of the industrial area Laarakker, the municipality of Cuijk, the Province of Brabant, the Netherlands Foreign Investment Agency and the Brabant Development Agency. (www.danone.com)

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...