Nestle, vanzari de aproape 18 mld. euro in primul trimestru | Progresiv
Nestle, cel mai important grup din industria alimentara la nivel mondial, a raportat o crestere organica a vanzarilor de 7,2% in primul trimestru, in conditiile in care cererea crescuta de pe pietele emergente ?i avansul preturilor au compensat cresterile mici de pe pietele dezvoltate.
Astfel, vanzarile de pe pietele emergente au urcat cu 13%, in timp ce pietele mature au consemnat un avans de numai 3,1% pentru grupul elevetian.
“In multe piete dezvoltate, unde increderea consumatorilor este redusa, iar mediul comercial este afectat de aceasta stare, in timp ce in majoritatea pieteleor in curs de dezvoltare conditiile economice sunt in continuare dinamice si bogate in oportunitati de crestere”, a declarat CEO-ul Nestle, Paul Bucke, citat de Reuters.
Potrivit reprezentantilor Nestle, preturile ridicate ale materiilor prime au constituit o provocare pentru companie si in prima jumatate a acestui an, insa acestia estimeaza o imbunatatire a situatiei în a doua jumatate, permitandu-le sa mentina o prognoza de crestere organica de 5-6% pentru intreg anul.
Vanzarile grupului, care includ fluctuatiile de curs de schimb, au ajuns in primul trimestru al anului la 21,4 miliarde de franci elvetieni (17,8 miliarde euro), in avans cu 5,6% fata de acelasi trimestru al anului trecut.
La nivel local, Nestle produce si distribuie branduri precum KitKat (batoane ciocolata), Nescafe (cafea solubila), Joe (napolitane), Maggi (baze pentru mancaruri), precum si game de produse din categoriile cereale pentru micul dejun, produse pentru sugari si inghetata.