Nestlé moves into personalised nutrition with new deal | Progresiv

Nestlé has moved into the personalised nutrition market with its acquisition of US-based business Persona, for an undisclosed price.  The deal aims to tap into the growth of the personalised nutrition and wellness retail market, which is expected to rapidly grow to 50 billion dollars by 2025. Nestlé moves into personalised nutrition with new deal

Persona provides customised vitamin nutritional assessments and programmes to customers, based on a proprietary algorithm that factors in the individual’s lifestyle, needs and medication history. The assessment aims to help individuals find the right nutritional supplements for their unique needs.

The deal is being conducted by the Nestlé Health Science business, with Persona now set to operate NHSc’s Atrium Professional Brands unit.

Greg Behar, CEO of Nestlé Health Science, noted: “Persona’s expertise in personalized nutrition brings a new dimension to the growing Nestlé Health Science portfolio. There’s increasing interest in personalization among consumers and with this acquisition, we will bring together the technology of Persona and the trusted Atrium Professional Brands’ vitamins and supplements.” (www.kamcity.com)

Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...