Nestlé a inregistrat performante remarcabile in 2009 | Progresiv
In 2009, vanzarile grupului Nestlé s-au situat la valoarea de 71,270 miliarde euro, cu o crestere organica de 4,1% si o crestere interna reala de 1,9%. Tranzactiile valutare au avut un impact de - 5,5% asupra vanzarilor si de - 0,7% asupra cesiunilor si achizitiilor nete. Vanzarile inregistrate in categoria bauturilor si a alimentelor au fost de 66 miliarde euro, in contextul unei cresteri organice de 3,9% si a unei cresteri interne reale de 1,6%.
Tranzactiile valutare au influentat in mod negativ vanzarile dar si achizitiile nete si cesiunile, cu 5,7% si respectiv 0,7%.
Accelerarea eficientei grupului ca parte a programului curent „Nestlé Continuous Excellence” a livrat peste 1,2 miliarde euro din economiile realizate in cadrul tuturor segmentelor operationale.
Nestlé a crescut bugetul de media cu 10% la monede constante, intrucat a profitat de scaderea costurilor practicate de institutiile media din mai multe piete. Investitiile in R&D au crescut ca urmare a extinderii capabilitatilor si inovatiilor in acest sector, in special in tarile aflate in curs de dezvoltare.
Profitul net inregistrat la nivelul anului 2009 a atins 6,9 miliarde de euro, fiind afectat cu 5,8 miliarde euro de cedarea a 24,8% din actiunile Alcon in 2008.
In Europa grupul a inregistrat o crestere organica de 0.3%.
Compania si-a aparat marja comerciala precum si pozitia detinuta in piata prin cresteri accelerate pe tot timpul anului. In acelasi timp, Nestlé a continuat sa-si sprijine brandurile si sa investeasca in inovatii. In Europa de Vest, Marea Britanie, Franta si Elvetia au inregistrat cele mai bune performante. La nivelul categoriilor petcare, cafeaua solubila, bauturile pudra si deserturile au inregistrat cresteri organice semnificative.
Europa de Est a inregistrat o crestere organica de aproximativ 5% in ciuda contextului economic dur din multe tari. Cafeaua solubila, supele si bauturile pudra au contribuit la acest rezultat.
In ciuda incertitudinii economice previzionate si in 2010 mai ales in tarile dezvoltate, Nestlé se asteapta ca segmentul bauturilor si al alimentelor sa inregistreze o crestere organica mai mare ca in 2009. Grupul intentioneaza sa contribuie la cresterea marjei EBIT la valute constante pentru intreg anul 2010.
( 1 CHF= 1,51 Eur in 2009, 1 CHF= 1,58 Eur in 2008)



