Metro Group: rezultate solide in H1 2010 | Progresiv
Vanzarile Metro Group au crescut cu 2,4% in prima jumatate din 2010, la 31,2 miliarde euro, in timp ce vanzarile pentru trimestru al doilea al anului au fost cu 2,4% mai mari decat in trimestrul similar din 2009, ajungand la 15,7 miliarde dolari.
Veniturile inainte de impozitare si elemente exceptionale a crescut cu 67 milioane euro, in primele sase luni din 2010, la 470 milioane euro. Pe fondul acestor rezultate bune, Grupul Metro a decis sa mareasca bugetul de investitii cu 0,2 miliarde euro, pana la 2,1 miliarde, nivel similar celui dinaintea crizei. „Cresterea bugetului de investitii este un semn al increderii noastre: ne concentram din nou pe crestere si expansiune – perioada de precautie s-a incheiat”, a declarat CEO-ul companiei, Eckhard Cordes.
In prima jumatate a acestui an, toate diviziile Metro a deschis, impreuna, 28 de magazine.
Vanzarile Grupului in Germania s-au situat usor sub nivelul de anul trecut, mai ales din cauza vanzarilor de magazine. Scaderea de 1,4% a vanzarilor a adus venituri de 12,2 miliarde de euro. In aceeasi perioada, vanzarile internationale ale grupului au crescut cu 4,9%, la 19 miliarde, motiv pentru care ponderea vanzarilor din afara Germaniei a crescut la 61%, de la 59,5%.
In Europa de Est, vanzarile Grupului Metro au crescut cu 5,6%, pana la 7,8 miliarde euro, ca urmare a impactului pozitiv al ratei de schimb.
Metro Cash & Carry
In primul semestru din acest an, vanzarile diviziei Cash&Carry s-au situat la un nivel similar cu cel din prima jumatate din 2009 – 14,6 miliarde euro. La rate de schimb constante, vanzarile au fost cu 2 procente mai mici. Climatul economic din regiune a ramas neschimbat, noteaza raportul financiar al companiei, si mai ales vanzarile de produse non-alimentare a continuat sa fie afectat sever. Vanzarile de food au ramas stabile.
In Germania, Metro Cash&Carry a raportat vanzari cu 3,3% mai mici, pana la 2,5 miliarde euro, dupa inchiderea a cinci magazine si dupa restructurarea sortimentatiei.
Si in Europa de Vest, vanzarile si-au continuat declinul cu 1,6%, pana la 5,7 miliarde euro, iar in Europa de Est vanzarile au crescut cu 1,1%, pana la 5,3 miliarde euro. In timp ce in tari ca Grecia si Ungaria vanzarile au continuat sa scada si in trimestrul al doilea, in Rusia si Ucraina acestea s-au imbunatatit, astfel ca, per total, in trimestrul al doilea au existat usoare semne de imbunatatire.
Real
Vanzarile diviziei de hypermarketuri in primul semestru din 2010 au crescut cu 2,25, la 5,5 miliarde euro, ca urmare a expansiunii accelerate din Europa de Est si impactului pozitiv al ratelor de schimb. In Germania, vanzarile au fost in scadere cu 2,8%, panp la 4 miliarde de euro, ca urmare a vanzari de magazine.
In Europa de Est, hypermarketurile Real au marcat o crestere de 19,3% a vanzarilor, pana la 1,5 miliarde, ceea ce a permis si o imbunatatire a veniturilor diviziei, de la -69 la -42 de milioane de euro.





