Metro AG Russia to maximise assets with real estate ventures | Progresiv

The German retailer Metro plans to get additional profit from its sites in Russia, Vedomosti publication writes. In this regard, the company will build housing, offices and hotels near Metro Cash & Carry shopping centers. Metro AG Russia to maximise assets with real estate ventures

Metro Cash & Carry has announced a closed tender to develop a concept to increase asset liquidity, which has been falling in recent years. In particular, the retailer plans to revise the concepts of 16 sites belonging to him, in St. Petersburg and on the Leningrad highway in Moscow.

It is assumed that the company will be engaged in the construction of the territory adjacent to the shopping center with new real estate objects. In particular, this may be the construction of housing, commercial and recreational real estate at chain stores, as has already been done in China and other countries, including Germany. According to other sources, Metro Cash & Carry is interested in expanding construction around hypermarkets mainly in regional markets.

The representative of the Russian division of Metro refutes information about the tender, as well as plans for the re-conception of shopping centers. He points out that offices and housing are a non-core business for the company.

At the beginning of 2020, Metro Cash & Carry was the sixth largest player in terms of turnover in the retail market in Russia.

 It is not yet known whether Metro will independently build housing, offices and hotels on the plots, or will hand it over for projects of other developers. (www.retail.ru)

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...