Mesajele scrise de pe pachetele de tigari, impact zero asupra consumatorilor | Progresiv

Mesajele scrise de pe pachetele de tigari au impact zero asupra consumatorilor, arata un studiu realizat de Synergon Consulting In colaborare cu Medix Co, prin tehnici de neuromarketing. In schimb, pictogramele care arata organe umane afectate vizibil de fumul de tigara trezesc reactii atat in creierul fumatorilor, cat si in cel al ex-fumatorilor. Mesajele scrise de pe pachetele de tigari, impact zero asupra consumatorilor

“Am realizat acest studiu pornind de la comportamentul fumatorilor, de evitare a mesajelor de pe pachetele de tigari: 30% dintre tineri acopera imaginea atunci cand iau tigari din pachet. Am vrut sa vedem creierul In actiune In mod direct, apeland la tehnici de neuromarketing. Am obtinut astfel date nu doar despre ce gandeste consumatorul In mod constient, ci si despre cum reactioneaza el la un produs In mod inconstient” a declarat Dragos CIrneci, Senior Consultant Synergon Consulting.

In prima parte a cercetarii a fost examinata reactia fumatorilor si a celor care au renuntat la fumat de cel putin un an la mesajele scrise de pe pachetele de tigari. Nici In cazul fumatorilor, nici al ex-fumatorilor nu a aparut vreun semn de emotie In creier, acesta neprocesand mesajul verbal de avertizare. In cea de-a doua parte a studiului, echipa de cercetatori a investigat reactia creierului la combinatia imagine plus mesaj verbal. Creierul ambelor categorii de participanti In studiu a prezentat semne de emotie mai puternice la ex-fumatori. Adaugarea imaginilor a condus si la procesarea mesajului verbal. In cazul fumatorilor, combinatia imagine plus mesaj verbal a
generat activari specifice sentimentului de vina si de stare de conflict mental.

Imaginile socante, cele mai de impact


Studiul despre efectele imaginilor de pe pachetele de tigari a condus la concluzia ca raspunsurile cele mai puternice se manifesta atunci cand subiectii sunt expusi la imagini foarte socante (tumori la gat si plamani). Asadar, efectul este cu atat mai semnificativ cu cat imaginea folosita are un continut fizic mai evident (tumori si alte organe afectate vizibil). Realizatorii studiului atrag atentia ca pentru a avea impact, mesajele folosite trebuie In mod necesar sa fie Insotite de fotografii cu un continut fizic explicit.

Neuromarketing-ul este o  stiinta care utilizeaza tehnici noi de cercetare a consumatorului pornind de la evaluarea activitatii creierului acestuia. Instrumentele de neuromarketing ofera date nu doar despre ce gandeste un consumator, ci si despre cum reactioneaza la un anume produs sau reclama In mod inconstient.

In examinarea subiectilor studiului citat, Synergon Consulting a folosit RMN-ul functional pentru detectarea reactiei creierului la mesajele de pe pachetele de tigari. Investigarea s-a desfasurat In doua etape la centrul de imagistica Medix Co din cadrul Spitalului “Victor Babes”.

Rețeaua Magazine DIANA continuă extinderea în județul Dâmbovița. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Rețeaua Magazine DIANA continuă extinderea în județul Dâmbovița
Rețeaua de retail Magazine DIANA a inaugurat o nouă locație în satul Brezoaia, comuna Brezoaele, județul Dâmbovița. Situat pe Strada...
Selgros reia expansiunea după șase ani de pauză și deschide un magazin la Sibiu. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Selgros reia expansiunea după șase ani de pauză  
După o pauză de șase ani, retailerul cash&carry Selgros reia expansiunea prin inaugurarea celei de-a 24 locații din rețeaua locală, la...
parcuri de retail dezvoltare Romania spatii comerciale
Proiectele de retail livrate în ultimele două luni, 80% din suprafață finalizată în întreg anul trecut
În primul trimestru nu a fost finalizat niciun proiect nou de retail la nivel național, însă ritmul de livrare a crescut semnificativ în lunile...
eJobs: Candidații încep să caute tot mai mult joburile cu salariul afișat. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
eJobs: Candidații încep să caute tot mai mult joburile cu salariul afișat
Pe măsură ce piața muncii se apropie de momentul transparentizării salariilor, tot mai mulți candidați vor să afle salariul pe care ar putea...
Maspex vrea poziția de control în cadrul producătorului de vin Purcari
Grupul Maspex vrea poziția de control în cadrul producătorului de vin Purcari
Grupul polonez Maspex, producătorul Tymbark și Bucovina, a depus documentația pentru lansarea unei oferte publice voluntare pentru a obține o...
Bucureștiul, pe locul 7 în UE în topul celor mai dinamice piețe industrial-logistice. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
București, pe locul 7 în UE în topul celor mai dinamice piețe industrial-logistice  
Stocul modern de spații industriale și logistice închiriabile din București s-a extins de aproape patru ori în ultimii zece ani, depășind 3,6...